طراحی سایت دکوراسیون

يکشنبه 12 آذر 1396
15:46
طراحی سایت

دکوراسیون داخلی همیشه یکی از قسمت های بوده است که هنر و طراحی آن براساس سلیقه مشتریان متفاوت می باشد بسیاری از سازندگان آپارتمان ها و خانه های لوکس دوست دارند طرحی متفاوت به مشتریان خود داده باشند که مشتری با دیدن آن راضی و آن را بپسندد همین امر باعث شده است آن ها به فکر طراحی سایت دکوراسیون برای ایده های خود بیافتند تا بتوانند در فضای مجازی نظرات و پیشنهادات را قبل از ایجاد و طراحی دکوراسیون با مخاطبین خود به مشورت گذاشته تا بتوانند طرح نهایی موفقی داشته باشند . طرحان باید در این نوع طراحی صفحاتی برای تورهای مجازی ایجاد نمایند تا مخاطبان بتوانند به سادگی با قسمت های مختلف طرح دکوراسیون داخلی ایجاد شده آشنا شوند و نظرات خود را راجب طرح های مختلف بدهند همچنین تصاویر متنوع و با زوایای مختلف می تواند به مشتری این امکان را بدهد بتواند طرح موجود را از زوایای مختلف مشاهده نماید . می توان تصاویر سه بعدی و یا تور مجازی سه بعدی ایجاد نمود گرچه هزینه آن ها کمی گران می باشد ولی با این کار به راحتی می توان مشتری و یا مخاطب خود را جذب سایت و طرح های موجود در سایت کرد .


در طراحی سایت دکوراسیون باید این نکته را به خوبی توجه کرد که نیاز به تصاویر با وضوح بالا از اهمیت خاصی برخوردار می باشد چرا که کاربران این نوع سایت اصولا جزئیات طرح برای آن ها بسیار مهم و حیاتی می باشد همچنین هر قسمت و یا صفحه این سایت باید بتواند نظرات و پیشنهادات کاربران را جمع آوری کرده و به مدیر سایت انتقال دهد برخی از سایت ها بخصوص سایت های خارج از ایران سعی می کنند از طریق ذخیره اطلاعات موس کاربران متوجه جذب آن ها با نقاط مختلف طراحی شوند تا نظرات آن ها را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهند .



[ بازديد : 49 ] [ امتياز : 3 ] [ نظر شما :
]

طراحی سایت آتلیه

يکشنبه 12 آذر 1396
15:46
طراحی سایت

یکی از مشاغلی که می تواند در فضای مجازی به خوبی بدرخشد عکاسان می باشد چرا که این نوع شغل با هنر طراحی اجین شده است ویژگی که باید یک طراحی سایت نیز آن را داشته باشد ، تصاویر جذاب و هنرمندانه که اشخاص در این رشته می گیرند می تواند در زیبا کردن سایت کمک زیادی نماید چرا که یکی از ویژگی های یک سایت جذاب تصاویر قرار داده شده در آن می باشد و هنرمندان این رشته به خوبی می دانند چگونه از صحنه های مختلف تصویربرداری نمایند . طراحان نیز در طراحی سایت آتلیه باید به خوبی بدانند که طرحی که آن ها طراحی و پیاده سازی می کنند باید بیشتر شامل تصاویر باشد تا متن های بلند و طولانی . مثلا طرح های که تصاویری در پس زمینه سایت ها دیده می شود برای این نوع طراحی بسیار مفید می باشند طرح های که تصاویر گویای کار هنرمندان باشد . همچنین استفاده از ماژول های متنوع در گالری تصاویر این نوع سایت ها می تواند کاربر را با نمونه های اشخاص آشنا نماید بدون آنکه متن این نمونه ها بلند و توضیحات زیادی راجب آن نمونه ها داده شود .


اخبار ، مقاله ها و مواردی که نیاز به متن دارند در این نوع طراحی سایت می توانند به صورت کاملا متفاوت از بقیه سایت ها طراحی شوند مثلا قرار دادن متن ها در یک صفحه شیشه ای که دارای پس زمیننه تصویر می باشد و رنگ متن متضاد با این پس زمینه می باشد که بتواند علاوه بر نشان دادن تصاویر پس زمینه متن را نیز به خوبی به مخاطب خود نشان دهد . این نوع سایت ها برخلاف بقیه سایت ها بوی هنر خواهند داشت و از برخی قوانین طراحی سایت پا را فراتر گذاشته و به طرحی هنری تبدیل می شوند که برای مخاطب خاص خود جالب و جذاب می باشد .



[ بازديد : 41 ] [ امتياز : 3 ] [ نظر شما :
]

طراحی سایت املاک

سه شنبه 7 آذر 1396
8:23
طراحی سایت

ملک همیشه یکی از کسب و کار های پررونق برای هر کشور بوده است با روی کار آمدن فضای مجازی و ایجاد فرصت برای رونق دادن به کسب و کار سنتی از طریق اینترنت این شغل نیز جایگاه مهمی در فضای مجازی داشته است بسیاری از املاکی ها برای رونق دادن به کسب و کار خود و جذب بیشتر مشتری مشتاق هستند طراحی سایت املاک خود را داشته باشند چرا که خریداران یا فروشندگان به راحتی می توانند اطلاعات مورد نظر خود را ببینند و یا ثبت کنند بدون اینکه نیازی به مراجعه حضوری داشته باشند . اگر شخصی می خواهد ملک خود را برای فروش به املاکی ها بسپارد کافی است فرم ثبت نامی که فیلد های مورد نیاز در آن وجود دارد پر نماید سپس ایمیل و یا اس ام اسی به مدیر سایت داده می شود تا مدیر سایت برای بررسی صحت اطلاعات وارد سایت شده و آن را تایید نماید بعد از آن هر خریداری که وارد سایت شود می تواند با جستجو ملک های ثبت نام شده در سایت را مشاهده و با املاکی مورد نظر تماس بگیرد .


همچنین طراحان می توانند قسمتی را به عنوان چت آنلاین در اختیار مدیر سایت و خریداران و یا فروشندگان قرار دهند تا بوسیله آن بتوانند با یکدیگر در تماس باشند . طراحان باید در طراحی سایت املاک به این نکته توجه زیادی نمایند که شاید مدیر سایت بخواهد بر اساس فصل ها و یا ماه های مختلف اولویت نمایش خانه ها و آپارتمان ها در سایت بخصوص صفحه اصلی و بخش های مهم آن تغییر نماید بنابراین باید این ویژگی توسط طراحان و توسعه دهندگان طراحی و پیاده سازی شود همچنین قسمتی به عنوان املاک های ویژه باید در صفحه اصلی طراحی شود به طوری که تخفیفات و مکان های خوبی در این قسمت نمایش داده شود به این ترتیب بسیاری از اشخاص قبل از هر کاری ابتدا تمایل دارند وارد این بخش شده و تخفیفات و مکان های که در آن تخفیف صورت گرفته است را مشاهده نمایند . در این نوع طراحی سایت باید بیشتر به UX توجه داشت چرا که کاربران دوست دارند در سریع ترین زمان ممکن به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی داشته باشند .



[ بازديد : 53 ] [ امتياز : 3 ] [ نظر شما :
]

طراحی سایت شخصی

سه شنبه 7 آذر 1396
8:23
طراحی سایت

تقریبا تمامی اشخاص نیاز دارند در فضای مجازی معرفی و قابلیت های آن دیده شود بنابراین هر شخصی نیاز دارند تا یک سایت داشته باشد که بتواند مشخصات خود و همچنین قابلیت ها و مهارت های خود را در فضای مجازی نشان دهد از این رو طراحان در طراحی سایت شخصی به دنبال تم های می گردند که بیان کننده قابلیت های شخصی یک انسان باشد این کار می تواند از طریق المان های متعدد که شامل تصاویر و متن ها می باشد به کاربران نشان داده شود . همچنین باید ساختار این سایت به گونه ای طراحی شود که بخشی به عنوان نمونه کارهای شخصی به خوبی به کاربران نشان داده شود و سعی شود مهارت ها و قابلیت های شخص در بخش های متعدد با افکت های زیبا نشان داده شود چرا که بسیاری از اشخاص امروزه در سراسر جهان و ایران به صورت فریلنسر کار می کند در واقع واژه فریلنسر بسیار قدیمی می باشد و به قرن هجدهم زمانی که سربازان به صورت مزدور برای شخص ویا گروهی و حتی حکومتی شروع به جنگ می کردند و به خاطر آن مزد دریافت می نمودند امروزه بسیاری از کارها از طریق همین مفهوم به اشخاص و یا گروه ها داده می شود اشخاصی که توانسته اند از طریق طراحی سایت خود و یا شبکه های اجتماعی اسم خود را به عنوان یک برند مطرح کنند تا بتوانند قابلیت ها و مهارت های خود را به سازمان ها و شرکت های کوچک و بزرگ نشان دهند و آن ها را مجاب به قرار داد بستن با آن شخص و یا گروه بدون داشتن شرکتی بنمایند چرا که هزینه کارهای فریلنسر برای شرکت ها ارزان تر می باشد و بسیاری از شرکت ها تمایل به قرار داد با اشخاص فریلنس دارند اما باید توجه داشت اشخاصی در این کار موق خواهند بود که دارای طراحی سایت زیبا و البته با قابلیت UX داشته باشند تا شرکت ها بتوانند به آن ها اعتماد کرده جذب آن ها شوند .


همچنین باید توجه داشت یک شخص و یا گروه در این نوع طراحی ها نیاز دارد برندی برای خود ایجاد کرده که می تواند مخفف اسم خود و یا یک اسم انتخاب شده منحصر به فرد برای خود داشته باشند .تا آن را در سایت خود و همچنین در شبکه های اجتماعی نشان دهند و برند نمایند .



[ بازديد : 52 ] [ امتياز : 3 ] [ نظر شما :
]

طراحی سایت مدرسه

سه شنبه 7 آذر 1396
8:22
طراحی سایت

یکی از تحولات بزرگ که تکنولوژی در زندگی ما ایجاد کرده است آموزش و یادگیری می باشد بسیاری از اشخاص برای آموزش و یادگیری دیگر نیاز به رفتن به سرکلاس ندارند و یا اینکه بسیاری از والدین برای کنترل نمرات و رفتار فرزندان خود نیاز به حضور در مدرسه نخواهند داشت چرا که با طراحی سایت مدرسه می توانند با داشتن نام کاربری و رمزعبور مربوط به خود از وضعیت فرزند خود مطلع شوند. آن ها می توانند به درستی دریابند فرزند خود در کدام کلاس ها حضور داشته و در کدام درس ها ضعیف عمل کرده است . طراحان در طراحی سایت مدرسه همیشه قسمتی را به عنوان پیغام به والدین قرار می دهند تا والدین مواردی را که شاید آموزگار فرزند او دوست دارد به والدین بیان نماید را در این قسمت یادداشت نماید تا والدین پس از ورود به سایت و وارد کردن نام کاربری و رمزعبور خود آن یادداشت که حاوی نکاتی برای فرزند خود می باشد را بخواند . همچنین قستی به عنوان داشبور در اختیار والدین قرار می دهد که می تواند شامل انواع مختلفی باشد مثلا یک قسمت آن شامل یادداشت ها ، قسمتی شامل حضور و غیاب فرزندان ، قسمتی شامل جلسات والدین با مدیران مدرسه و موارد گوناگون دیگر نیز داشته باشد .


همچنین مواردی نیز که نیاز به لاگین به سایت ندارند مانند اخبار مدرسه ، مقالات ، گالری تصاویر که می تواند از اردوهای مدرسه باشد در سایت مدرسه وجود خواهد داشت . همچنین در این نوع طراحی سایت باید امکان چت آنلاین بین والدین و مدیرسایت و یا آموزگاران وجود داشته باشد تا بتوانند برخی از موارد را به صورت آنلاین متنی و حتی تصویری به یکدیگر انتقال دهند این ویژگی یکی از مواردی است که باعث ارتقا اطلاع رسانی بین والدین و مدارس می شود. طراحی سایت سامیا ویژگی های مفید و زیادی را با تجارب گوناگون در اختیار مدارس کل کشور با قیمتی مناسب قرار می دهد .



[ بازديد : 45 ] [ امتياز : 3 ] [ نظر شما :
]

طراحی سایت خبرگزاری

سه شنبه 7 آذر 1396
8:22
طراحی سایت

تقریبا می توان گفت تمامی سایت ها نیاز به خبر و مقاله دارند اما سایت های خبرگزاری که ماهیتا شامل اخبار ، رویدادها ، مقالات می باشند دارای ویژگی ها و تنوعات مختلف در نشان دادن رویدادها و وقایع هستند . طراحان در زمان طراحی سایت خبرگزاری باید بدانند دسته بندی خبر و نشان دادن خبرها و رویدادها براساس ویژگی ها و اهمیت آن ها در قسمت های مختلف سایت و با اندازه های مختلف ایجاد می شود مثلا اخبارهای رویدادهای خاص و مهم همیشه در ابتدای سایت قرار خواهند داشت و حتی بسیاری از طراحان از اسلایدر برای اخبارهای مهم و ویژه استفاده می کنند تا کاربران بتوانند به راحتی و در کمترین زمان ممکن به اخبار مهم دسترسی داشته باشند . همچنین طراحان سعی می کنند در طراحی سایت خود بخصوص این نوع سایت ها از انواع اسلایدرها به صورت افقی و عمودی بهره ببرند چرا که اسلایدر ها شامل تصاویری می باشند که می تواند به راحتی وقایع و رخدادها را برای کاربران نشان دهند . همچنین داشتن نوعی افکت در نمایش متن ها نیز می توان برای جلب توجه نشان دادن خبری خاص بسیار مفید باشد برخی از طراحان با نشان دادن متن به صورت چشمک زن و روشن و خاموش کردن متن آن خبر را برای کاربران برجسته نشان می دهند .


همچنین استفاده از رنگ های متنوع در متن خبر می تواند یک خبر را از دیگر خبر ها برجسته نماید رنگ ها دارای معانی مختلفی می باشند مثلا رنگ قرمز برای رخدادهای فوری و اخبارهای داغ می تواند بسیار مفید باشد چرا که قرار دادن متن با این رنگ همیشه مورد توجه کاربران بوده است و آن ها در میابند که این خبر با بقیه اخبار متفاوت می باشد . همچنین ستون بندی در این نوع طراحی سایت بسیار مورد توجه قرار می گیرد چرا که بسیاری از این نوع سایت ها دسته بندی اخبار و وقایع خود را از طریق ستون بندی در صفحات سایت بخصوص صفحه اصلی انجام می دهند . یکی دیگر از فاکتورهای مهم در طراحی سایت خبرگزاری ثبت نظرات و سیاست نشان دادن این نظرات در سایت می باشد چرا که برخی از نظرات بخاطر داشتن محتوای مجرمانه و توهین آمیز نباید نشان داده شود همچنین باید طوری نظرات حذف شود که تداخلی در مورد چلنج بین کاربران در یک نظر حفظ گردد بنابراین باید هنگامی که هر نظری درج شد پیغامی به مدیرسایت به صورت ایمیل و یا اس ام اس داده شود تا بعد از مانیتور کردن آن ، نظر تایید و نشان داده شود .



[ بازديد : 48 ] [ امتياز : 3 ] [ نظر شما :
]

طراحی سایت گالری

سه شنبه 7 آذر 1396
8:22
طراحی سایت

گالری ها یکی از انواع سایت های می باشند که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد با روی کار آمدن تکنولوژی های جدید طراحی نظیر CSS3 و HTML5 و انواع فریم ورک های جاوا اسکریپت طراحی سایت گالری بسیار متنوع و خلاقانه شده است دیگر طراحان فقط به فکر طراحی گالری با فلش نمی باشند و می توانند طراحی این نوع سایت را با استفاده از انواع جاوا اسکریپت ها و ادغام آن با انواع CSS های جدید به وجود آورند . در حقیقت با روی کار آمدن تکنولوژی های جدید در طراحی بخصوص در انواع فریم ورک ها جان تازه ای به طراحی سایت گالری داده شده است آن ها از افکت های زیبا و متنوع بدون نگرانی از اجرای آن در انواع مرورگرها استفاده می کنند حتی تکنولوژی این نوع طراحی آنقدر پیشرفت کرده است که در انواع دیوایس ها مانند موبایل های هوشمند و تبلت ها به خوبی به نمایش در خواهد آمد . در این نوع طراحی باید تصاویر با کیفیت بسیار بالا و البته حجم کم با انواع افکت ها و متن های که درون و یا بیرون تصاویر قرار دارد به نمایش در آیند برای این منظور از تصاویری با حجم کم نظیر SVG تصاویر برداری و ... استفاده می شود این نوع سایت ها همچنین دارای انواع گالری تصاویر می باشند که به نوعی بیان کننده طراحی سایت گالری هستند ، انواع ماژول های گالری که براساس بخش های متنوع و کوچک و بزرگی آن بخش ها مورد استفاده قرار می گیرند .


البته باید توجه داشت نمی توان در یک صفحه از سایت بخصوص صفحه اصلی بیش از حد از گالری تصاویر استفاده کرد چرا که لود شدن این صفحات با وجود اینترنت متفاوتی که در کشور و جهان وجود دارد ممکن است برای برخی از کاربران مشکل ساز شود همچنین باید در نظر گرفت که برخی از فریم ورک های جاوا اسکریپت با هم در تداخل می باشند و نمی توان از برخی از آن ها به طور همزمان در یک صفحه استفاده نمود .



[ بازديد : 50 ] [ امتياز : 3 ] [ نظر شما :
]

طراحی سایت آشپزی

سه شنبه 7 آذر 1396
8:22
طراحی سایت

بسیاری از کسب و کارها امروزه از فضای مجازی برای کسب درآمد و یا برند کردن کالاها و سرویس های خود استفاده می کنند آن ها دریافته اند بهترین ابزار برای نشان دادن خود و یا کالای تولید شده فضای مجازی می باشد یکی از کسب و کارهای که توانسته به خوبی در فضای مجازی جا باز کرده و کسب درآمد کند سایت های آشپزی می باشد آن ها به خوبی می دانند هر شخصی با هر سلیقه ای نیازمند غذا می باشد و به دلیل سلیقه های مختلف در نوع غذا ، طعم آن و انواع فاکتورهای دیگری که در غذا وجود دارد می تواند کاربران مختلفی را جذب خود نمایند از این رو بسیاری از طراحان در زمینه طراحی سایت آشپزی تحقیقاتی برای رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) انجام داده اند تا بتوانند به خوبی آن را طراحی کنند . یکی از قسمت های مهم که طراحان در این نوع طراحی به آن می پردازند نمایش فیلم می باشد چرا که بسیاری از سایت های آشپزی تمایل دارند انواع غذاهای خود را به صورت فیلم نمایش دهند تا دوستداران غذا به درستی با طرز تهیه غذای مورد علاقه خود آشنا شوند . برای این منظور بسیاری از طراحان برای طراحی سایت آشپزی شروع به ایجاد امکاناتی شبیه سایت های آپارات ، یوتیوب می کنند تا بتوانند کاربران را به سوی خود جذب نمایند چرا که در این نوع سایت ها کاربران می توانند نظرات خود را راجب یک فیلم ارائه نمایند و با مدیر سایت و یا با کاربران دیگر به ایجاد نظرات و تعاملات راجب آن غذا بپردازند البته برخی از طراحان نیز از این فرصت استفاده کرده و ماژول های در اختیار کاربران قرار می دهند تا بتوانند به وسیله این ماژول ها فیلم ها آپلود شده خود و یا اشخاص دیگر را که در سایت های آپارات و یا یوتیوب وجود دارد به صورت زیبا در سایت خود با دسته بندی های مختلف و گروه های متعدد ایجاد و به کاربران نشان دهند این کار باعث می شود تا مدیر سایت هم بتوانند در شبکه های اجتماعی مانند آپارات فعال باشند و هم در سایت خود فیلم های مورد نظر را به نمایش بگذارند .


تیم طراحی سامیا در طراحی سایت خود این نوع ماژول های را طراحی و پیاده سازی نموده است . یکی دیگر از فاکتورهای که باید در این نوع طراحی بسیار مورد توجه قرار گیرد رنگ مورد استفاده در این نوع طرح می باشد طراح باید بداند این نوع سایت باید رنگ های را به خود بگیرد که بتواند باعث اشتیاق غذای کاربر شود به طوری که بخواهد بر روی انوال المان ها و صفحات سایت رفته و آن ها را به خوبی پیمایش نماید .



[ بازديد : 52 ] [ امتياز : 3 ] [ نظر شما :
]

طراحی سایت شرکتی

سه شنبه 7 آذر 1396
8:21
طراحی سایت

سایت ها براساس ماهیت استفاده و کسب وکار خود به انواع مختلف تقسیم می شوند یکی از انواع سایت های که بسیار مورد توجه می باشد طراحی سایت شرکتی است چرا که بسیاری از شرکت ها امروزه برای رقابت با سایر شرکت های مشابه خود از فضای مجازی برای جذب مشتری بهره می برند همین امر باعث شده است نوع طراحی در سایت های شرکتی مورد توجه بیشتر طراحان و متخصصان UX قرار گیرد . در طراحی سایت شرکتی باید طراحان ابتدا نوع خدمات و محصولاتی که قرار است به مشتریان خود ارائه نمایند را معرفی کنند برخی از متخصصان بر این عقیده هستند قبل از نشان دادن محصولات و یا خدمات شرکت باید اهداف شرکت و یک جمله منحصر به فرد را به کاربران هنگام مشاهده سایت نشان داد تا ذهن مخاطب آماده محصولات و یا خدمات سایت شود برای همین منظور طراحان در زمان طراحی از اسلایدرهای بزرگ در ابتدای سایت استفاده کرده و جمله و تصاویری مرتبط با محصولات و خدمات شرکت نشان می دهند تا به مخاطب نشان دهند این سایت ماهیتا شامل چه محصولات و خدماتی می باشد همچنین برای طراحی صفحه اصلی و صفحات دیگر در این نوع طراحی سایت باید دقت لازم به عمل آید چرا که به ترتیب و براساس اولویت شرکت محصولات و خدمات باید نشان داده شود و اینکه متن و یا تصویری که برای هر محصول و یا سرویس به کاربران ارائه می شود باید متناسب با اولویت بندی از پیش اعلام شده به طراح ایجاد شود محصولات و خدماتی که نیاز به توجه بیشتری دارند به عبارتی اولویت آن ها برای شرکت بیشتر است باید در هر قسمت از سایت به نوعی و با اشکال مختلف به طوری که مخاطب را اذیت ننماید نشان داده شود همچنین بهتر است بعد از صفحه اصلی در طراحی سایت شرکتی از صفحه محصولات و صفحه اختصاصی برای خدمات و یا سرویس ها استفاده شود تا دسته بندی محصولات و خدمات به درستی و در صفحات مجزا بعد از نشان دادن اطلاعات مختصر در صفحه اصلی نشان داده شود همچنین تماس با شرکت باید در هر صفحه به خوبی نشان داده شود تا کاربران که می خواهند با شرکت تماس بگیرند بتوانند در همان صفحه بتوانند به اطلاعات تماس با شرکت نظیر تلفن ، ایمیل ، شبکه های اجتماعی دسترسی داشته باشند اصولا چنین اطلاعاتی در هدر و یا فوتر سایت وجود خواهد داشت .


یکی دیگر از قسمت های که باید در طراحی سایت شرکتی بدان توجه کامل شود لوگوی شرکت می باشد طراحان باید سعی کنند در هر قسمت از سایت به نوعی لوگوی شرکت را قرار دهند مثلا هنگام لود صفحه قبل از نشان دادن صفحه لوگوی شرکت به نوعی با طراحی لودینگ صفحه ادغام شود به نوعی که لوگوی شرکت در حال لود کردن صفحه جاری می باشد این امر باعث می شود لوگوی صفحه در ذهن مخاطب حک گردد .



[ بازديد : 44 ] [ امتياز : 3 ] [ نظر شما :
]

آزمون قابلیت استفاده (Usability) در طراحی سایت

سه شنبه 7 آذر 1396
8:21
طراحی سایت

یکی از چالش های طراحان و پروژه ها مبحث قابلیت استفاده و یا کاربرد پذیری طرح می باشد اینکه کاربران چگونه بتوانند به آسانی با بخش های مختلف سایت طراحی شده ارتباط برقرار کنند و به سادگی موارد مورد نیاز خود را پیدا و از آن استفاده نمایند و در آخر هنگام ترک سایت چه درجه ای از رضایت مندی آن ها برطرف شده است . برای این کار بسیاری از طراحان از طیفی از کاربران به صورت آزمایشی برای تست قابلیت استفاده یا کاربرد پذیری طراحی سایت خود استفاده می کنند تا از قسمت ها و بخش های طراحی شده اطمینان حاصل نمایند . اینکه چطور باید تست های قابلیت استفاده برای یک طرح گرفته شود مورد بحث بسیاری از متخصصان قرار گرفته است ، بسیاری معتقد هستند قبل از تست قابلیت استفاده برای یک طراحی باید طیف گوناگون کاربران یک سایت به درستی شناسایی شود و از این طیف کاربرانی برای تست قابلیت استفاده انتخاب گردند ، آزمایش قابلیت استفاده در مورد رعایت نحوه تکمیل وظایف کاربران است زیبای این آزمون این است که به طراحان نشان می دهند چه بخش های برای تعامل با کاربران دچار مشکل می باشند و حتی چه طیفی از کاربران ممکن است در مورد این بخش ها با مشکلاتی مواجه شود و حتی انواع آن مشکلات به صورت شفاف نشان داده می شود در واقع به طراحان بیان می کند آیا طراحی آن ها با شکست کلی مواجه می شود و یا چند درصد احتمال شکست و یا پیروزی وجود خواهد داشت گرچه همیشه مواردی باقی می ماند که شاید در هیچ یک از آزمایش های طراحی و تست های انجام شده نشان داده نشود ولی در زمان اجرا مشخص شود طرح با چه مشکلاتی مواجه می شود ولی باید گفت این آزمون قابلیت استفاده می تواند بسیاری از مشکلات یک طراحی سایت را مشخص و به طراحان برای اصلاح آن ها گزارش دهد .


می توان گفت متخصصان زیادی در مورد چگونگی آزمون قابیلت استفاده در یک طراحی نظر داده اند و برخی از این نظرات متفاوت و بعضا مخالف یکدیگر می باشد اما اکثر این متخصصان در یک زمینه هم عقیده هستند قبل از برگزاری آزمون قابلیت استفاده در یک طراحی باید انتظارات خود از بخش های مختلف را ترسیم کرد و بعد از برگزاری آزمون اهداف و یا انتظارات را با واقعیتی که آزمون به طراحان نشان می دهد مقایسه کرد تا طراح دریابد آنچه را که فکر می کرده است طرح موجود به آن دهد با واقعیت همخوانی دارد و یا خیر .



[ بازديد : 44 ] [ امتياز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامي حقوق اين وب سايت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب http://www.samiaco.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]