ویژگی @font-face و نقش آن در سایت

شنبه 28 مرداد 1396
13:53
طراحی سایت

شاید شما هم با این مشکل مواجه شده اید که می خواهید یک سایت را ببینید ولی از فونت آن رضایت ندارید و خیلی زود مجبور به ترک آن می شوید یکی از ویژگی های مهم در CSS این است که طراحان سایت می توانند بنا به نیاز و درخواست مشتری و یا با گرفتن آمار از کاربران سایت فونت مورد نظر سایت را تغییر دهند . این ویژگی با استفاده از @font-face انجام می شود . زمانی که طراحان در حال طراحی سایت می باشند باید این ویژگی را در خط اول فایل CSS خود قرار دهند و در قسمت آدرس باید فونت مورد نظر خود را که قبلا در مسیر مشخص قرار داده اند را صدا بزنند. این ویژگی دنیای کاملا جدیدی را در مقابل طراحان سایت باز کرده است چرا که آن ها را قادر می سازنند تا به نحوه مناسبی قوانین تایپوگرافی را بر اساس فونت مورد علاقه مشتریان به کار ببرند . همچنین با استفاده از این ویژگی می توان از فونت های سفارشی که توسط طراحان ایجاد شده است به خوبی استفاده کرد همچنین بنا به دلایل و نوع طراحی که هنگام طراحی سایت اتفاق می افتد شاید نیاز باشد از چند فونت در یک صفحه و یا چند صفحه از سایت استفاده شود که بدین ترتیب می توان چند فونت را با استفاده از این ویژگی صدا کرد و آن را بنا به نیاز طراح در قسمت های مختلف سایت استفاده نمود .


البته باید توجه داشت که صدا کردن هر یک از فوت ها باعث می شود سرعت بارگذاری کم شود چرا که هر یک از این فونت ها برای درست استفاده شدن باید سه فونت را در مرورگر سایت بارگذاری نمایند بنابراین نباید در استفاده از این ویژگی زیاده روی صورت گیرد . باید این نکته را فراموش نکرد که در طراحی سایت چندین فایل CSS وجود دارد که باید این ویژگی در اولین فایلی که قرار است در مرورگر کاربر بارگذاری شود قرار گیرد چرا که لود شدن فونت به تمامی بخش های که قرار است در سایت دیده شود مربوط است همچنین به دلیل اینکه شاید برخی از کاربران بنا به هر دلیلی نتوانند به درستی فونت مورد نظر را لود نمایند باید طراحان سایت هنگامی که دارند این فونت را صدا می زنند فونت پیش فرض را نیز با آن به کار ببرند مثلا font-family:fontmoredenazar ,Tahoma را می توان استفاده کرد و اگر فونت مورد نظر بارگذاری نشد فونت تاهوما برای کاربران در محتوای سایت مورد استفاده قرار می گیرد و بدین ترتیب اتفاق غیر قابل پیش بینی ایجاد نمی شود.



[ بازدید : 28 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]