بازاریابی B2B و اشتباهات آن در سایت
بازاریابی B2B ، بازاریابی استراتژی است که هدف آن کسب و کارهای تجاری و نه شخصی می باشد . اگر استراتژی این نوع بازار به درستی ایجاد شود منافع بسیار موثری را ایجاد می کند با این حال اشتباهاتی در این بازار ممکن است منجر به اتلاف وقت و پول شود .
نادیده گرفتن معیارهای حیاتی
اگر دنبال تحقیقات درست در بازاریابی B2B نباشید ممکن است هزینه های زیادی را در استراتژی های که بازده سرمایه گذاری (ROI) کم یا بدون بازگشت می باشد انجام دهید . بنابراین هنگام طراحی سایت باید به برخی از سوالات به درستی پاسخ دهید ، سوالاتی مانند :
· کدامیک از بخش ها دارای CTA موثر می باشند و کدام یک ضعیف عمل می کنند ؟
· کدام بخش وبلاگ بیشترین جذابیت را بین کاربران دارند؟
· کدام شبکه های اجتماعی برای کسب و کار سایت مناسب تر است؟
· کدام عنوان بیشترین تاثیر را دارند ؟
· کدام صفحه از سایت بیشترین بازدید کننده را دارد ؟
این سوالات و پاسخ به آن ها را می توان توسط بسیاری از ابزارهای پیشرفته جواب داد ابزارهای مانند BuzzSumo و HubSpo به شما امکان می دهد جنبه های مختلف استراتژی بازاریابی B2B خود را اندازه گیری کنید .
عدم دسترسی به وبلاگ
بسیاری از بازاریابان B2B معتقدند که وبلاگ نویسی تنها برای شرکت های B2C ( کسب و کار با مصرف کنندگان) مربوط می شود . این نظر و اعتقاد بسیار غلط می باشد چرا که امروزه محتوای زیبا و منظم باعث بالا رفتن رتبه بندی در موتورهای جستجو و افزایش اعتماد به آن بازار می شود . این باعث می شود بازاریابان دیگر هنگام جستجو در اینترنت به سایت شما مواجه شوند.
حداکثر رساندن محتوای بصری
همیشه محتوای بصری در سایت برای جذب کاربران موثر بوده است و این ربطی به نوع کسب و کاری که سایت به دنبال آن می باشد ندارد ، ربطی ندارد مشتریان شما یک شرکت باشد و یا یک مشتری عادی چرا که هر طیفی از مشتریان دوست دارند محتوای زیبا و جذاب ببینند .
نادیده گرفتن شبکه های اجتماعی
امروزه تمامی کاربران چه نمایندگان آن ها و چه کاربران روزانه وارد شبکه های اجتماعی مختلف می شوند بنابراین اگر یک شرکت می خواهد در بازاریابی مجازی موفق باشد باید بتواند به صورت فعال در شبکه های اجتماعی گوناگون حضور داشته باشند تا بتوانند محصولات و خدمات خود را به صورت مناسب تبلیغ نمایند .
[ بازدید : 29 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]