چگونه یک فونت مناسب برای سایت خود پیدا کنیم ؟

دوشنبه 13 شهريور 1396
7:59
طراحی سایت

خواندن متن بر روی صفحات سایت بخشی از روال روزانه کاربران می باشد برای همین طراحان سایت همیشه به دنبال بهترین و مناسب ترین فونت برای سایت خود می باشند چرا که افزایش کیفیت فونت موجب خوانایی سایت و در نتیجه رضایت کاربران سایت می شود . البته بسیاری از فونت های امروزی برای محیط های دیجیتالی طراحی نشده است و طراحان به اشتباه از آنها برای طراحی سایت استفاده می کنند . ما در ادامه این پست چند ویژگی یک فونت مناسب را بیان می کنیم .

شکل های منحصر به فرد در فونت

اگر حروف های یک فونت منحصر به فرد نباشند و شکل های برخی از آن ها شبیه هم باشند و یا با برخی از اعداد شباهت زیادی داشته باشند کاربران هنگام خواندن آن ها با مشکل مواجه شده و به درستی نمی توانند متن را بخوانند و در نتیجه از متن و یا اخبار موجود در سایت رضایت نخواهند داشت و سایت را ترک می کنند . بنابراین باید در انتخاب فونت مورد نظر در طراحی سایت دقت زیادی برای شباهت نبودن و منحصر به فرد بودن حروف انجام داد .


فونت های نستعلیقی

برخی از طراحان سایت برای زیبای متن از برخی فونت های نستعلیقی استفاده می کنند باید خاطر نشان کرد که زیبای تنها نباید مورد توجه در انتخاب فونت باشد شاید یک تیتر برای زیبا کردن یک متن بتواند کاربران را به سمت خود بکشاند ولی در ادامه فونت سایت باید واضح و دور از ابهام باشد در صورتی که فونت های نستعلیقی در برخی از موارد پر از ابهام و دوگانگی می باشند.

توجه به پرینت یک صفحه سایت

یک مشکل رایج در برخی از فونت های مورد استفاده در سایت ها خطوط بسیار نازک آن ها می باشد درست است عنوان یک متن می تواند نازک و باریک باشد ولی توجه داشته باشید که در برخی موارد کاربران نیاز دارند از صفحه نمایش خود و متن مورد نظر خود در سایت پرینت بگیرند و فونت های بسیار باریک و نازک به درستی چاپ نمی شوند . بنابراین طراحان سایت باید یا از فونت های استفاده نمایند که این موضوع را نیز در انتخاب فونت سایت توجه داشته باشند و یا هنگام گرفتن پرینت یک فونت دیگری را جایگزین آن نمایند .


فونت های باز

برای شمارنده ها ، فونت های داخل سایت بخصوص متن مقالات داشتن نقاط تاریک در سطح خاکستری فونت باعث می شود نگاههای کاربران به متن مورد نظر بیشتر شود چرا که بیشتر پس زمینه های سایت ها سفید می باشند و این باعث جلب نظر بیشتر متن ها می شود .

فونت های نازک

فونت های نازک و باریک برای سر صفحه ها و عناوین متن ها بسیار مناسب می باشند . چرا که این نوع ظرافت در عنوان سایت باعث زیبای بیشتر متن و در نتیجه جذب کاربران می شود . بیشتر کاربران سایت دوست دارند عناوین به شکلی تایپ شوند که بتوانند ظرافت و زیبای یک متن را نشان دهند .



[ بازدید : 40 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]