تاثیر همدلی در طراحی

چهارشنبه 15 شهريور 1396
7:39
طراحی سایت

امروزه ابزارهای زیادی برای طراحی سایت و ایجاد طرح های شگفت انگیز و خلاق وجود دارد ولی نباید فراموش کرد موفقیت تنها با این ابزارها و روش های تکنیکی به دست نمی آید چرا که یک طراحی زمانی به نتیجه می رسد که بین اعضای تیم و تیم طراحان با کاربران و یا مشتریان نوعی درک کامل وجود داشته باشد این درک از همدلی و فهمیدن احساسات نشات می گیرد . اگر بخواهیم یک تعریف کلی از همدلی را بیان کنیم می توانیم بگوییم همدلی یعنی توانایی درک و به اشتراک گذاشتن احساسات با دیگران می باشد . در بسیاری از شرکت های بزرگ این همدلی به صورت یک اصل بین کارکنان اعمال می شود مثلا در شرکت IBM به کارمندان آموزش داده می شود قبل از ارائه محصولات و یا خدمات و یا طراحی هر محصولی باید ابتدا درک عمیق و درستی از مشتریان آن محصول و خدمات داشته باشند و سپس شروع به طراحی نمایند این بدان معنی است که درک نباید سطحی گرفته شود همچنین این درک نباید برگرفته از احساسات تیم طراحی باشد یا حدس ها و گمان ها از اینکه چگونه مشتریان و یا کاربران این محصول رفتار می کنند باشد بلکه باید به طور کامل تیم طراحی اشراف کامل با احساسات طیف مشتریانی که می خواهند از این محصول استفاده نمایند داشته باشند . تیم طراح باید انگیزه ها ، نقاط درک آن ها ، سلایق ، رفتارها و... مشتریان را به طور عمیق درک کرده باشند در واقع در این مرحله تیم طراح یک درک و یا همدلی مشتریان را تحقیق و توسعه می دهد .


البته در این مرحله متاسفانه بیشتر تیم های طراحی اشتباهات بزرگی از درک مشتریان دارند و براساس این درک اشتباه شروع به طراحی می کنند و در آخر شکست می خورند چرا که آنها فکر می کنند درک درست داشتن از مشتری بسیار آسان می باشد ، تیم طراحی براساس تجربیات قبلی و یا درک شهودی سطحی و موارد اینچنینی شروع به برداشت های غلط و نادرست می کنند . یک تیم طراحی زمانی می تواند در این زمینه موفق عمل کند که به عنوان یک شخص دیگر و در زوایه ای متفاوت احساسات خود را بیان کند در واقع در این مرحله تیم طراح و افراد درون آن نباید به عنوان یک متخصص سایت و یا محصول و خدمات را نگاه کنند و براساس آن تصمیم بگیرند . جنبه دیگری که باید در نظر گرفته شود این است که درک و یا همدلی شامل احساسات یک شخص می شود نه تفکر و فکر کردن آن بنابراین تیم طراحی باید بداند هر چه بیشتر تفکر کند دلیلی ندارد به احساسات مشتریان و یا کاربران سایت نزدیک تر شود . بنابراین با توجه به تعریف همدلی در قسمت بالا توانای درک افراد بسیار مهم و حیاتی است و نباید نادیده گرفته شود به همین دلیل است که در شرکت های بزرگ مانند IBM تیم IBM Design برای درست فهمیدن درک عمیق کاربران از روش های مختلف که باعث پاسخ های عاطفی افراد نسبت به یک محصول و یا یک بخش از سایت می شود استفاده می کنند .


تیم طراح باید بداند دو مشتری می توانند احساسات و عواطف متفاوتی هنگام برقرار کردن با یک سایت و یا یک محصول داشته باشند و هنگام طراحی باید عواطف و دیدگاههای همه آن ها در نظر گرفته شود البته همین مسئله کار را برای طراحان سایت سخت می کند چرا که در برخی مواقع این دیدگاهها در تناقض یا یکدیگر می باشند و نمی توان به سادگی آن ها را در کنار هم در یک طراحی قرار داد در این مواقع می باشد که یک تیم طراحی خوب این کار را با روش ها و تکنیک های خلاقانه انجام می دهد .



[ بازدید : 34 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]