چند المان اصلی در طراحی سایت که باید بدانیم

چهارشنبه 26 مهر 1396
8:17
طراحی سایت

المان های زیادی برای طراحی سایت توسط طراحان مورد استفاده قرار می گیرد ولی باید دانست چند المان رکن اساسی در طراحی سایت را ایجاد می کنند که نباید آن ها را نادیده گرفت ما در این مقاله قصد داریم به برخی از این المان های اساسی بپردازیم . شاید بتوان گفت مهم ترین المان یک طراحی رنگ آن می باشد چرا که رنگ احساسات یک انسان و یک کاربر سایت را برمی انگیزد همچنین می تواند به راحتی پیام یک سایت را به کاربران بدون حتی کوچکترین متنی به خوبی انتقال دهد مثلا رنگ مشکی نشان دهنده سنگینی و وقار یک سایت و در برخی موارد ناراحتی در مورد موضوعی می باشد در حالی که رنگ قرمز شادی و نشاط را القا می کند بنابراین باید توجه داشت هنگام طراحی از چه رنگ های استفاده می کنیم همچنین هر برند و یا سایتی برای اینکه بخواهد در بازار کسب و کار فضای مجازی با رقیبان خود رقابت کند نیاز دارد رنگی را به عنوان رنگ سایت خود انتخاب نماید که الهام بخش محصولات ، خدمات و اهداف آن سایت باشد . دومین المانی که بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد اشکال موجود در سایت می باشد این اشکال هم می توانند باعث جذابیت طراحی شوند و هم اهداف سایت را به خوبی هنگام جذب مخاطب به آن ها القا نماید .


همچنین برخی از طراحان با کارهای جسورانه و خلاقانه توانسته اند فقط با این المان طرحی ایجاد کنند که باعث ایجاد یک سبک در طراحی سایت شود . یکی دیگر از فاکتورهای مهم در طراحی سایت استفاده از افکت های زیبا و HTML5 و همچنین ویژگی های زیبای CSS3 می باشد چرا که امروزه تقریبا همه افکت ها می توانند با استفاده از HTML5 و CSS3 به خوبی در تمامی مرورگرها طراحی شوند و این خود باعث می شود طراحان گزینه های خوبی برای جذب مخاطبان خود داشته باشد البته این امر نباید باعث استفاده بیش از حد از آنها گردد چرا که استفاده بیش از حد از افکت ها برای هر بخش از سایت باعث سردرگمی و نارضایتی کاربران می شود همچنین به کاربردن این افکت ها در مسیر UX باید به درستی انجام شود . منو یکی دیگر از فاکتورهای است که می تواند در جذب مخاطب نقش مهمی ایفا کند چرا که بسیار از تعاملات کاربران با صفحات سایت از طریق منو سایت صورت می گیرد . اینکه منو به صورت افقی و یا عمودی باشد و یا اینکه هنگام پیمایش صفحه همراه صفحه به سمت پایین صفحه حرکت نماید و یا در دیوایس های مانند موبایل های هوشمند و تبلت ها که امروزه به صورت همگیر از آن استفاده می شود به درستی نمایش داده شود بنابراین می توان گفت که منو یک سایت در واقع شاهرگ حیاتی یک سایت برای تعامل بین صفحات سایت با کاربران می باشد و باید به درستی در مسیر طراحی تجربه کاربری (UX) طراحی گردد .



[ بازدید : 37 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]