آزمون کاربردی در طراحی سایت چیست ؟

يکشنبه 14 آبان 1396
8:50
طراحی سایت

یک آزمون کاربردی در طراحی سایت و یا اپلیکیشن این است که محققان UX ارزیابی می کنند چه کاری آسان و چه کاری دشوار می باشد . در طراحی وب متخصصان در مورد آزمون قابلیت استفاده شامل ارزیابی نحوه کارای المان ها و تعامل درست آن ها با کاربران به وسیله تست های که از اشخاص متفاوت به عنوان کاربران آزمایشی می گیرند و نحوه تعامل آن ها با سایت در میابند که چه عواملی بخش های از سایت توانسته اند رضایت مشتری را به دست آورند و چه بخش های نیاز به اصلاح و یا حذف دارند . این مطالعات و آزمایش ها سعی می شود در ابتدای فرآیند طراحی انجام شود تا طراحی مسیر درست و بدون خطای خود را در ادامه طی نماید . آزمون قابلیت استفاده می تواند شامل دو قسمت اساسی باشد : اولین قسمت شامل تست های کیفی و یا تحقیق کیفی می باشد ، این قسمت شامل نظارت مستقیم و ارزیابی چگونگی شرکت در آزمون با عناصر طراحی شده به صورت UI می باشد تا مشخص شود کدام مولفه ها و المان ها در سایت مشکل دارند . قسمت دوم آزمون قابلیت استفاده شامل تست های کمی می باشد این قسمت شامل ارزیابی غیر مستقیم از طراحی رابط کاربری در سایت می باشد این تست ها اصولا به صورت نظرسنجی و یا مصاحبه بعد از کار کردن کاربر با طراحی اولیه سایت صورت می گیرد . اینکه این نوع تست ها چگونه انجام می شود دارای عوامل و فاکتورهای زیادی می باشد که ما به اصلی ترین و مهم ترین آن ها در ادامه می پردازیم . اولین فاکتور محدوده است چه تستی با چه محدوده ای انجام می دهید چند نفر را با چه سلایقی برای تست خود آماده می کنید چرا که اگر ندانید هنگام تست چه نوع سلایقی از کاربران را آزمایش کرده اید در نتیجه گیری با مشکل مواجه می شوید طراح باید بداند چه اشخاصی با چه سلیقه های مشتری و یا کاربران سایت می باشند و براساس آن شروع به انتخاب کاربران جهت تست نماید . دومین فاکتوری که بسیار مهم و حیاتی است این است که هر تست دارای اهدافی می باشد از قبل باید برای هر تست هدف و یا اهدافی تعیین شود تا میزان سنجش آن بعد از اتمام تست معلوم گردد . برنامه و محل فاکتور دیگری است که باید در تست در نظر گرفته شود اینکه چه مدت زمانی برای تست به کاربران داده می شود ؟


آیا نیاز به یک آزمایشگاه می باشد یا کاربران می توانند از طریق راه دور تست را بر روی طراحی اولیه انجام دهند ؟ چه مقدار تست انجام می شود؟ همه این نوع سوال ها باید به خوبی قبل از تست پاسخ داده شود همچنین باید توجه داشت در تست آیا به تجهیزات خاصی نیاز است یا خیر . فاکتور دیگری که باید در نظر گرفت سناریو تست می باشد که باید به خوبی طراحی و توسط متخصصان قبل از تست بارها سنجیده شود چرا که اگر سناریو به درستی طراحی نشود تست و آزمایش آن بی معنی می باشد . هنگامی که تست قابلیت استفاده به صورت کامل پایان پذیرفت تیم UX به طراحی اصلی خود بعد از جمع کردن اطلاعات تست های انجام شده و نتیجه گیری بر روی آن می پردازد تا بتواند طراحی بعدی را نزدیک به طراحی نهایی ایجاد نماید و خطاهای کاربردی را براساس رفتار و تعاملات شرکت کنندگان اصلاح کنند .



[ بازدید : 40 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]