انیمیشن های متنی در طراحی سایت

يکشنبه 14 آبان 1396
8:51
طراحی سایت

طراحان از متن ها برای آگاهی دادن اطلاعات به کاربران و هدایت کردن آن ها استفاده می کنند یکی از چالش های آن ها در طراحی سایت همین موضوع می باشد چرا که بیشتر کاربران دوست ندارند مطالب را بخوانند و برای همین نمی توان آن هارا به درستی راهنمایی کرد . یکی از این راه ها برای تعامل بهتر کاربران با متن استفاده از انیمیشن های زیبا و البته کاربردی برای تعامل بهتر با کاربران می باشد متن به نوبه خود پرچالش می باشد و زیر خط دار کردن متن شاید می تواند توجه کاربران را به آن جملات که باید جملات اساسی و هدفمند باشد جلب نماید ، امروزه با استفاده از ویژگی های CSS این کار راحت تر انجام می شود ما در ادامه می خواهیم به برخی از این انیمیشن ها متنی بپردازیم .

Alternating Underline

این نوع انیمیشن متنی که می توانید آن را در این لینک مشاهده نمایید به کاربران این اجازه را می دهد هنگامی که موس خود را بر روی متنی قرار می دهند متن به صورت برجسته و زیر خط دار می شود و شفافیت بیشتری پیدا می کند این کار از طریق اضافه کردن ویژگی های CSS3 که چندان زیاد نیست در داخل HTML انجام می شود و بر طبق آمار گرفته شده باعث می شود مخاطبان بهتر و بیشتر وقت خود را صرف این نوع متن کنند این متن بیشتر در منوهای سایت مورد استفاده قرار می گیرد .


Spanning Multiple Lines

یکی از چالش های که کاربر با متن و تعامل آن دارد این است که نمی خواهد تمام متن را بخواند بلکه می خواهد در زمان کوتاهی به مقصود خود دست یابد برای این کار طراحان می توانند از این روش برای پارامترها و یا خطوطی که اهداف اصلی آن متن را مشخص می نمایند استفاده کنند . این نوع انیمیشن متنی به طراح این امکان را می دهد بر روی خطوط مورد نظر خود یک زیر خط زیبا ایجاد نماید و کاربر هنگامی که موس خود را بر روی آن می برد این زیرخط به صورت پر رنگ کل متن مورد نظر که می تواند شامل یک یا چند خط شود را فرا گیرد و به کاربر این موضوع را القا نماید که برای فهمیدن آن قسمت از متن باید به چه اندازه آن را بخواند .


Animation Styles

این نوع سبک نیز در طراحی سایت توسط طراحان مورد استفاده قرار می گیرد این سبک خود شامل چهار نوع سبک می باشد به این صورت که وقتی کاربران بر روی موس می روند می توانند چهار نوع انیمیشن برای جذب متن داشته باشند . متن از چپ به راست ، از راست به چپ ، انیمیشن بیرون و درون وجود دارد که طراح بنا به سلیقه و موقعیت آن می تواند از آن ها بهره ببرند .



[ بازدید : 52 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]