تعادل تراکم اطلاعات در طراحی سایت

سه شنبه 7 آذر 1396
8:21
طراحی سایت

چگالی اطلاعات مقدار اطلاعاتی است که در قالب محتوا توسط بازدید کننده مشاهده می شود در واقع هر چقدر تراکم اطلاعات بیشتر باشد، میزان محتوایی که یک بازدید کننده در سایت یا صفحه در یک لحظه مشاهده می کند بیشتر است به دلیل تعاملی که بین محتوای سایت با کاربر برقرار می شود چگالی اطلاعات به صورت یک لحظه بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد و اکثر طراحان در طراحی سایت باید به این نکته توجه داشته باشند که طراحی آن ها می تواند تاثیر مثبت و یا منفی در تجربه کاربر هنگام مشاهده اولیه سایت داشته باشد . هنگام طراحی، مفید است که فکر کنید که چه مقدار محتوا را کاربر می تواند به طرز قابل قبولی دریافت نماید بدون آنکه سردرگم شود . در حالی که تصور می شود داشتن محتوای زیاد باعث وسوسه کردن کاربران به جذب سایت می شود برخی از متخصصان اعتقاد دارند طراحی مینیمالیستی کلید تجربه کاربری برای محتوای سایت می باشد . همچنین برخی از متخصصان با تجربه طراحی پارادوکس به انضمام تجزیه و تحلیل درست از نوع کاربران و محتوای سایت کلید موفقیت در این زمینه می باشد .


اگر طراح بخواهد تراکم اطلاعات را در یک لحظه برای کاربران بدون تجزیه و تحلیل درست ارسال نماید نوعی analysis paralysis (فلج تجزیه) رخ خواهد داد که باعث فاجعه برای سایت خواهد شد . فرض کنید یک صفحه محصول دارای یک تصویر، یک عنوان، یک توصیف، قیمت ، مقایسه می باشد در حالی که یک صفحه محصول دیگر دارای چندین عکس، چند ویدیو از محصول، دسته ای از توصیفات، رتبه بندی، بررسی ها، تاییدیه های ، تماس های مختلف ، چندین کلیک برای انواع خریده ، اشتراک گذاری برای شبکه های اجتماعی و... می باشد به نظر شما کدامیک بهتر می باشند براساس مطالعات صورت گرفته این نوع چیدمان های مختلف بسته به نوع محصول و یا سرویس که سایت ارائه می کند می تواند بار منفی و یا مثبت را ارائه دهد مثلا اگر محصول و یا سرویس برای کاربران اولویت بالای داشته باشد نیاز است اطلاعات زیادی از جمله فیلم ، تصاویر ، نظرات ، امتیازها ، مقایسه به ترتیب در یک صفحه وجود داشته باشد و اگر صفحه ای که می خواهید محصول را فقط معرفی نماییم نیاز به این نوع تراکم اطلاعات وجود ندارد و شاید مختصری از این اطلاعات و دکمه اطلاعات بیشتر کفایت خواهد کرد .


اگر طراح حدس می زند هنگام طراحی سایت تراکم چگالی اطلاعات کمی نامناسب می باشد و بهتر است به سمت کمتر این تعادل انجام شود چرا که خطر آن برای بار منفی داشتن تجربه کاربری بسیار کمتر می باشد . یکی از روش های مفید برای تعادل در تراکم اطلاعات در یک بخش و یا یک صفحه این است که طراح از خود سوال کند این بخش و یا صفحه سایت دارای چه هدفی است و چه معماری اطلاعاتی باید برای رسیدن به آن هدف باشد . در واقع طراح باید خود را به جای کاربر قرار دهد تا متوجه بار منفی و یا مثبت چگالی اطلاعات در یک صفحه شود .



[ بازدید : 51 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]