روش های برای کاربر پسند بودن سایت در موبایل

يکشنبه 1 مرداد 1396
14:33
طراحی سایت

امروزه پیش از هر زمان دیگری سایت های نیاز دارند که دارای نمایش درست در موبایل های هوشمند و تبلت باشند روز های که فقط طراح نیاز داشت طراحی خود را در کامپیوتر های شخصی و لپ تاب امتحان کند به پایان رسیده است . امروزه طراحی سایت باید دارای ویژگی واکنشگر(Responsive) نه فقط برای موبایل ها بلکه برای انواع تبلت ها نیز باشد چرا که کاربرانی که از دستگاههای غیر از لپ تاب و یا کامپیوتر شخصی استفاده می کنند هر روز پیش تر می شوند . ما در این قاله قصد داریم روش های مهم طراحی موبایل در زمان ایجاد سایت را شرح دهیم .

ایجاد ناوبری سایت برای موبایل ها و تبلت های هوشمند

هنگامی که طراحی سایت برای نمایش در موبایل ها آغاز شد منو همبرگر در این طراحی به سرعت گسترش پیدا کرد . این یک راه آسان برای مخفی کردن نقاط ناوبری سایت بود زمانی که کاربر به آنها نیاز داشت . در طول این چند سال طراحی برخی متخصصان طراحی به جای استفاده از منوی همبرگر از آیکون های در بالا و یا پایین صفحه استفاده کرده اند . این آیکن ها نیز در حال حاضر به سرعت مورد استفاده بقیه طراحان قرار گرفته اند.


پس زمینه ساده و افقی

طراحان سایت از تم ها و ترکیب پس زمینه در طراحی سایت استفاده می کنند ، این تصاویر و پس زمینه برند شما را تعریف کرده و احساسات آشنای را برای کاربران شما ایجاد می کند . بسیاری از طراحان دوست ندارند این طرح بصری زیبا را هنگامی که کاربر با موبایل خود می بیند از بین برود برای همین با جای از بین بردن پس زمینه ، آن را تارتر و تکه تکه می کنند این باعث می شود به جای از بین رفتن پس زمینه بخش های مهم آن به صورت درست در موبایل نیز دیده شود و باعث حس زیبای هنگام در موبایل گردد.

پالت رنگ

هنگام استفاده در موبایل باید طراح از فضای سفید بیشتر استفاده کند و نسخه های رنگی نام تجاری در این طراحی بیشتر جلوه کند تا مشتریان هنگام دیدن در موبایل های خود نان تجاری را برجسته ببینند . هنگام استفاده از رنگ ها در طراحی واکنشگرا سایت باید بسیار محتاطانه و عاقلانه عمل شود برای اینکه هنگامی که کاربر در موبایل خود سایتی را باز می کند سریعتر از زمانی که آن سایت را در کامپیوتر باز می کند حرکت کرده و به اصطلاح روی اسکرول پایین می رود و در این زمان هر رنگ جذابی را ببیند متوقف شده و به آن توجه می کند بنابراین در هنگام استفاده از رنگ سعی شود اطلاعات مهم و پیام های اصلی سایت دیده شود .


عملکرد کشیدن و حرکت

حرکات کشیدن و حرکت متنوعی در سایت ها وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد : touching ، double touching ، pinch in ، pinch out و..همان طوری که کاربر زمان زیادی را صرف دیدن سایت ها در موبایل می کنند به حرکات مختلف در آن عادت کرده اند استفاده از ترکیب این حرکات به کاربر آزادی عملی بیشتری خواهد داد .

انیمیشن های کاربردی و استفاده از متریال دیزاین

روند رو به رشد در طراحی موبایل استفاده از انیمیشن های کاربردی می باشد ، اضافه کردن اینیمیشن ها به سایت ها به کاربران تصاویر بصری بیشتری می دهد . این تصاویر بصری ارتباط بین کسب و کار سایت را ایجاد می کند و ارزش آن را برای کاربران خود ارائه می دهد . در واقع انیمیشن ها یک تجربه غنی را برای کاربران خود ایجاد می کنند . همچنین طراحان باید عناصر مهم در سایت را به صورت متریال دیزاین طراحی کرده که باعث زیبای بصری آن ها در زمان نمایش به کاربران می شود.



[ بازدید : 25 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]