چرا محتوای سایت پادشاه است ؟ روش های آن چیست؟

يکشنبه 1 مرداد 1396
14:36
طراحی سایت

حتما این جمله که محتوا پادشاه است را بارها در سایت ها شنیده اید ، این عبارت در سال 1996 اولین توسط بیل گیتس گفته شد وقتی او پیش بینی کرد محتوا در آینده نزدیک نقش بسیار مهمی در باروری و جذب مخاطب در سایت را خواهند داشت. بسیاری از استراتژی های گذشته و حال حاضر برای بهینه سازی موتورهای جستجو از محتوا غنی بهره می برند . همچنین طراحان UX به صحبت های گیتس گوش داده اند و طراحی UX خود را بر محور محتوا قرار می دهند حتی تا آنجا پیش رفته اند که طراحی UX ابتدا براساس محتوا ساخته می شود و سپس رابط کاربری طراحی می شود . در واقع طراحان UX خود را در فرآیند تولید محتوا درگیر می کنند تا بتوانند کاربردهای محتوا را تسهیل کنند .


چه چیزی محتوا را قابل استفاده می کند؟

قابلیت استفاده محتوا به راحتی نسبی استفاده می شود که کاربران می توانند با محتوا در یک سایت یا برنامه ارتباط برقرار کنند. برای اینکه محتوا قابل استفاده باشد باید محتوا غنی ، تازه و سرشار از مطالب مفیدی باشد که کاربران انتظار آن را دارند . راه های وجود دارد که می توان مطمئن شد محتوا قابل استفاده توسط کاربران را دارد ، همچنین روش های وجود دارد که می تواند بر روی محتوا تاثیر بگذارند روش ها مانند :

· فرم

· کیفیت

· اشتراک پذیری

· استایل

استفاده از فرم

محتوا در بسیاری از فرم ها مانند متن ، تصاویر ، صدا و ویدئو که اشکال مختلف محتوا هستند وجود دارد . بنابراین توجه داشته باشید سایت خود را با چندین توع محتوا ایجاد کنید تا کاربران مختلف بتوانند بر اساس علاقه خود با محتوا و موضوع سایت شرکت داشته باشند . هر طراح UX باید بداند که تجربه کاربری موثر اساسا در ظرفیت آن برای کاهش آستانه تعامل کاربر ریشه دارد . همچنین نباید فراموش کرد در هنگام استفاده از فرم ها در سایت نباید هرگز بالاتر از عملکرد قرار گیرد چرا که یک مدیا غنی و جذاب برای کاربر در سایت می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد .


کیفیت و قابلیت استفاده

تقریبا همه این نکته را می دانند که محتوا زمانی جذاب می شود که کیفیت آن برای خواندن توسط انواع کاربران بالا باشد . در واقع کیفیت پایین محتوا در سایت باعث قابلیت استفاده پایینی می شود ، کاربران نه زمان و نه رغبتی به خواندن محتوا با کیفیت پایین را دارا می باشند . محتوا سایت محدود به متن نمی باشد هر محتوای در سایت اگر کیفیت مطلوب و تازگی را نداشته باشد توسط کاربران نادیده گرفته می شود . مثلا تصاویر سایت باید دارای کیفیت بهینه برای موبایل های هوشمند و سرعت بالا جهت لود شدن در انواع دستگاههای را داشته باشند همچنین فیلم با رزولیشن پایین نیز زمان زیادی را وقت لود شدن می کند که باعث نارضایتی کاربران می باشد .


اشتراک پذیری در محتوا

بهترین شیوه برای این روش استفاده از شبکه ها اجتماعی می باشد که می توان محتوا غنی و تازه هر سایت را در شبکه های اجتماعی متعدد قرار داد و با این کار به جذب مخاطب پرداخت و آنها را با محتوا غنی سایت جذب نمود . در واقع محتوای که قابلیت اشتراک پذیری دارند نه تنها کاربران را جذب سایت ها می کنند بلکه باعث می شوند کاربران با استفاده از آن به دوستان و همکاران خود محتوای مورد نظر را اشتراک گذاری کنند . تعدادی از راه هایی که برای افزایش قابلیت اشتراک در محتوا وجود دارد شامل مواردزیر می باشد :

· با یک عنوان جالب و هیجان انگیز شروع کنید

· از برچسب های شناخته شده برای شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا بتوانید محتوای خود را به درستی به اشتراک بگذارید

· استفاده از دکمه های شبکه های اجتماعی مشهور در هر بخش از محتوای سایت


انتشار محتوا با استایل زیبا

محتوا سایت باید دارای استایل زیبا در ظاهر خود داشته باشد چرا که خواندن محتوا یک سایت با ظاهر زیبا تاثیر عمیقی در خواندن محتوا توسط کاربران را دارد . هنگام استفاده از محتوای متنی استفاده از تایپوگرافی می تواند شروع خود برای یک محتوای غنی در سایت محسوب شود . ترکیب انتخاب فونت ، اندازه ، ارتفاع خط و استفاده درست از نوع ایتالیک و بولد می تواند باعث ایجاد استایل زیبا در محتوای متن شود . همچنین باید هنگام نوشتن متن های طولانی آن ها را دسته بندی کرده و در پاراگراف های مختلف قرار دهیم تا چشم کاربران استایل زیبا را ببیند و راغب به خواندن آن محتوا گردد.


محتوای قابل استفاده = نوشتن مطلب + طراحی UX

طراحان UX نویسندگان مقالات و بلاگ های سایت نیستند بنابراین مدیران سایت یا نویسندگان مقالات در سایت باید بدانند چگونه محتوای خود را به صورت قالبی کاربر پسند در سایت قرار دهند بنابراین یا باید یک UX کار حرفه ای را در هنگام ایجاد مقالات برای راهنمایی استفاده کنند و یا خود به آموزش موارد محتوا با استفاده از UX بپردازند . هیچ موقع فرمول زیر را فراموش نکیند:

محتوای قابل استفاده = نوشتن مطلب + طراحی UX



[ بازدید : 28 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]