چگونگی تحقیق در طراحی UX

يکشنبه 1 مرداد 1396
14:37
طراحی سایت

برای داشتن مهارت در طراحی UX طراح نیاز به مهارت در بسیاری از زمینه ها مانند تحقیقات کاربر ، طراحی تعاملی ، معماری اطلاعات ، طراحی بصری و بسیار از موارد دیگر دارد. دقیقا همین مسئله است که در هنگام ایجاد فرآیند طراحی سایت باید در تمامی مراحل طراح UX حضور داشته باشد . تجربه کاربری و متخصصان معماری اطلاعات دو اصلی است که باعث ایجاد ساماندهی داده ها برای سهوات کاربران هنگام استفاده از آنها می گردد.

نقش پزوهشگر UX

یک محقق UX درک و نیازهای کاربران را ازطریق رفتارها و داده های ثبت شده در سایت استخراج می کند و آن را در فرآیند تجاری سازی به کار می برد .


متدها و روش های مختلفی برای تحقیقات کاربر وجود دارد برخی از این موارد عبارتند از :

مصاحبه های متنی : در واقع مصاحبه به عنوان یک معدن طلا می باشد که می توان از آن بهره بردای بسیار خوبی انجام داد لازم به تذکر است که باید بدانیم قبل از مصاحبه باید برنامه ریزی درستی داشته باشیم تا به اهداف اصلی خود در مصاحبه با کاربران سایت دست یابیم .

تست اول : هنگام طراحی و ایجاد نمونه اولیه سایت آن را در اختیار طیفی از کاربران قرار دهیم تا مسیرهای که آنها تمایل دارند بپیمایند مورد آزمایش قرار گیرد اینکه چند درصد از کاربران روی لینک های مورد نظر کلیک می کنند و علت کلیک و یا عدم کلیک کردن آنها چیست برای طراحی نهایی بسیار حائز اهمیت می باشد .

ارزیابی اکتشافی و بررسی کارشناسی : ارزیابی اکتشافی به منظور بررسی و ارزیابی رابط سایت و یا پروژه با توجه به نزدیک بودن آن به استاندارهای مورد نظر می باشد ، برخی از مواردی که می تواند در تحلیل اکتشافی مورد بررسی قرار گیرد عبارتند از :

· مشاهده وضعیت سیستم

· توانایی یک کاربر برای کنترل و حفظ آزادی

· انسجام یک سایت با استانداردهای پدیرفته شده

· استفاده از زیباشناسی و مینیمالیستی

· سهولت دسترسی به مطالب مورد نیاز

· سهولت تشخیص و بهبود خطا

مقیاس قابلیت استفاده سیستم (SUS) : از طریق استفاده از SUS محققان UX قادر به اندازه گیری قابلیت استفاده المان های موجود در سایت می باشند . کاربران عموما یک پرسش نامه 10 سوالی را بر پایه SUS پر می کنند که ارزش مقدار هر کدام بین 1 تا 100 می باشد و براساس تتجریه و تحلیل محققان از این پرسش نامه قابلیا استفاده المان ها سنجیده می شود .



[ بازدید : 27 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]