چند ابزار موفق برای تست سایت

يکشنبه 1 مرداد 1396
14:37
طراحی سایت

امروزه قبل از راه اندازی یک سایت و نمایش آن به کاربران آنلاین باید تست های برای قابلیت عملکرد بخش های مختلف آن انجام شود ، این تست ها از آن جهت مهم است که یک خطا می تواند در ابتدای کار ذهن مخاطب را در گیر کرده و اعتماد آن را به سایت از دست بدهد . ما در این مقاله سعی می کنید چند ابزار که برای تست قابلیت های عملکرد سایت مهم و مفید می باشد را توضیح دهیم .


تعریف اهداف تست و ایجاد پروژه

چرا باید یک آزمون قابلیت عملکرد استفاده را انجام دهید؟ شما چه می خواهید ؟ آیا بخش خاصی از سایت وجود دارد که نیاز به بررسی موشکافانه وجود داشته باشد ؟ کدام عملکردها باید مورد تست در بخش های مختلف سایت انجام شود؟ هنگامی که شما اهداف آزمون را می دانید ، به برنامه ای از آنچه که می خواهید برای پیاده سازی نیاز دارید . چه تیم های درگیر خواهند شد ، همچنین باید بدانید چه جنبه های از سایت باید پیش از آزمایش مورد بررسی قرار گیرد . ابزاری که در این بخش معرفی می کنیم چند منظوره و رایگان می باشد شما می توانید از سایت Bitrix24.com برای موارد ذکر شده در بالا در نظر بگیرید . این سایت به شما کمک می کند تا کل تیم شما در فرآیند برنامه آزمایشی دخیل باشند . ایجاد گام به گام نمودار گانت برای فرآیند تست ، اشتراک گذاشتن دیتا ها در یک تیم ،ایجاد یک چک لیست برای کارهای انجام شده و کارهای که نیاز به انجام می باشد ، واگذاری مسئولیت ها به اعضای تیم و... از عواملی است که می توان درباره قابلیت های این سایت گفته شود .


ایجاد یک نمونه آزمایشی و Wireframe

اکنون که شما اهداف تست خود را محدود کرده اید و راه را برای رسیدن به آن اهداف محدود کرده اید ، باید یک نمونه یا فریم برای سایت ایجاد کنید تا کاربران بتوانند آن را آزمایش کنند . ابزار Justinmind ساده ، بسیار انعطاف پذیر و رایگان برای ایجاد Wireframe می باشد که هر طراح سایت می تواند برای ساخت نمونه غنی با استفاده از ابزارهای که به آن داده می شود و با Drag&Drown قابل پیاده سازی است نمونه مورد نظر خود را ایجاد نماید همچنین این نمونه برخلاف بسیاری از نمونه های اولیه قابلیت کلیک را برای کاربران محیا می سازد که باعث شباهت زیادی مانند نمونه اصلی گردد.




[ بازدید : 28 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]