روندهای از طراحی سایت که نباید نادیده گرفته شود

دوشنبه 2 مرداد 1396
13:06
طراحی سایت

در دنیای که سرعت طراحی سایت هر روز رو به افزایش است ، شرکت ها باید روند درستی از طراحی آن داشته باشند و بدانند چه عوامل موثری را در طراحی سایت به کارببرند . ما در این مقاله قصد داریم روندی که باید حتما یک طراحی برای درست کردن آن بپیماید را بررسی نماییم .

طراحی واکنشگرا (Responsive)

همانطوری که موبایل های هوشمند رو به افزایش می باشند طراحی سایت بدون طراحی واکنشگرا کاری عبث و بیهوده می باشد چرا که مشتریان و کاربران آنلاین بیشتری می خواهند سایت ها را با موبایل های هوشمند خود به جای لپ تاب یا کامپیوتر شخصی ببینند . اگر چه طراحی واکنشگرا برای سایت ها امری جدیدی نیست ولی همچنان بسیاری از سایت ها بدون درنظر گرفتن این مبحث کار طراحی را آغاز می کنند .


متریال دیزاین

در سال 2014 شرکت گوگل یک طراحی فلت را به جهانیان معرفی کرد. در ابتدا این مفهوم فقط در اپلیکشن های موبایل بود ولی امروزه در بسیاری از طراحی ها برای استفاده راحت و آسان طراحان سایت مورد استفاده قرار می گیرد . یکی از دلایل دیگر استفاده از این مفهوم ایجاد طراحی تجربه کاربری است که با خود درون طراحی می آورد در واقع طوری طراحی شده است که یک تجربه کاربری بسیار مفید را نیز به همراه خواهد داشت .


تعاملات معنادار کوچک

اگر چیزی را دوست دارید مثلا لوازم خانگی ، اپلیکشن موبایل و هر چیز دیگر اغلب به خاطر تعاملات کوچک می باشند که درون آنها وجود دارد . تعاملات میکرو و یا کوچک درون یک محصول و یا سایت وجود دارد که مانند تنظیم رنگ و... در آن رخ می دهد مثلا وقتی بر روی یک المان در سایت موس خود را قرار می دهید و شروع به تکان خوردن می کند و یا یک دکمه که بر روی آن موس را قرار می دهید و رنگ آن کم رنگ می شود اینها مواردی است که گرچه شامل یک تعامل کوچک هستند اما برای کاربران بسیار موثر می باشند همچنین نقش قابل توجهی در تجربه کاربری ایفا خواهد کرد .

تاکید بیشتر بر تایپوگرافی

اگر محتوا پادشاه باشد ، تایپوگرافی ملکه سایت لقب خواهد گرفت . در واقع به جای خواندن متن های طولانی شما می توانید از تایپوگرافی تمامی مطالب یک صفحه را به صورت خلاصه به دست آورید و زمان بسیار کمی برای آن صرف نمایید . طراحان از تایپوگرافی به عنوان مرکزی برای طراحی خود در سایت استفاده می کنند .


طرح سبک کارت

طرح سبک کارت به عنوان یک راه عالی برای سازماندهی مقادیر زیادی از محتوا بدون هیچ زحمتی می باشد . طرح سبک کارت می تواند در سه عبارت خلاصه شود : ساده ، تمیز و همه کاره . طراحی فوق العاده کاربردی و دارای اندازه جادویی می تواند به راحتی با طرح بندی پاسخگو و یکپارچه شود . همچنین به بازدیدکنندگان این اجازه را می دهد یک نگاه کلی و فوری از آنچه ارائه خواهد شد انجام دهند .



[ بازدید : 40 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]