روش های برای تست رابط کاربری (UI) در سایت

دوشنبه 2 مرداد 1396
13:06
طراحی سایت

تست رابط کاربری یک فرآیند تست می باشد که شامل تست در مجموعه داخلی (بین همکاران) وتست در مجموعه خارجی (برای کاربران نهایی ) می باشد . در این مقاله ما می خواهیم تست رابط کاربری از مجموعه خارجی را شرح دهیم. در واقع آزمایش و تست در مجموعه خارجی برای کاربرانی که در مجموعه کار نمی کنند اصولا اهداف تجاری را دنبال می کنند . در این مقاله تعدادی از این تست ها که از تجارب مختلف به دست آمده است و اطمینان حاصل می شود که طراحی در مسیر درست خود رو به حرکت می باشد را تشریح می کنیم .


شناسایی جای که هستید

عنوان صفحه ، اهداف صفحه سایت را بیان می کند و به کاربر توضیح می دهد که به چه صفحه و با چه محتوای روبرو خواهد شد بنابراین در هنگام طراحی UI سعی کنید عنوان صفحه با اهداف متن همخوانی کامل داشته باشد .


نام فلید

نام فیلد در هنگام طراحی باید کوتاه و توصیف کاملی از مواردی است که باید کاربر آن را پر نماید همچنین باید در قسمت جلو فلید راهنمایی جهت درست تایپ کردن فلید مورد نظر به کاربر داده شود تا کاربر دچار اشتباه و یا سردرگمی هنگام پر کردن فیلد نشود .


مراحل فرآیند یک کار را در شروع برای کاربران روشن نمایید

تعداد مراحل فرآیند یک کار را در سایت برای کاربران از ابتدا روشن نمایید . در واقع اگر کاربران تعداد مراحل انجام کار را بدانند تصمیم خود را بهتر عملی می نمایند چرا که بسیاری از کاربران با ندانستن تعداد مراحل در وسط مراحل به دلیل اینکه فکر می کنند مراحل طولانی هستند آن را رها می کنند .

تعریف کردن نام هر مرحله

تعریف هر مرحله و دادن تیتر برای هر مرحله می تواند یک دید کلی به کاربر برای پرکردن فیلدهای مورد نظر را به آنها بدهد و این کار باعث شفاف کردن هر مرحله می شود


تایید موفقیت در هر مرحله فرآیند

تایید هر مرحله باعث می شود کاربران با اعتماد بیشتر به بقیه مراحل وارد شوند و آنها را ترغیب به پایان رساندن مراحل یک فرآیند در سایت می کند همچنین این اطمینان داده می شود که مراحل قبلی در سایت ذخیره شده اند .

کمک و یا پیشنهاد

وقتی در یک مرحله و یا یک قسمت از سایت کاربر ممکن است دچار سردرگمی شود بهتر است یک دکمه help وجود داشته باشد که با آن بتوان به کاربران در آن مرحله پیشنهاد مورد نظر را داد تا آنها از سردرگمی رهای یابند .

لینک معنادار

لینک باید معنای درستی در صفحات وب داشته باشد به طوری که کاربر دقیقا بداند اگر بر روی یک لینک کلیک می نماید به چه هدفی می رسد . همچنین طول لینک باید کوتاه باشد چرا که داشتن یک لینک طولانی باعث به هم ریختگی در UI سایت خواهد شد . بنابراین به جای کلمات ، کلیک کنید، بیشتر بخوانید لینک های استفاده نمایید که معنای درستی داشته باشد .



[ بازدید : 34 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]