فضای سفید و بهبود قابلیت دسترسی در سایت

دوشنبه 2 مرداد 1396
13:06
طراحی سایت

طراحی سایت خوب نتیجه برنامه ریزی و تحلیل مناسب می باشد ، یک سایت 10 ثانیه زمان دارای تا طرح بصری خود را به صورت جذاب به کاربران آنلاین نشان دهند بنابراین حیاتی است که برای هر یک عناصر گرافیکی و یا متن و المان توجه خاصی صورت گیرد . طراح سایت ها همیشه درحال نگاه کردن به گزینه های خیره کننده برای جذب مخاطبان خود هستند . یکی از این ابزارهای قابل توجه فضای سفید می باشد ، ما در این مقاله قصد داریم در مورد فضای سفید و نقش آن در طراحی سایت بیشتر توضیح دهیم .


فضای سفید چیست ؟

به عنوان عنصری که نادیده گرفته می شود و کمتر مورد استفاده قرار می گیرد اما در واقع فضای سفید یکی از ارزشمند ترین دارای های یک سایت می باشد ، این المان به عنوان فضای منفی نیز نامیده می شود. فضای سفید اساسا آن قسمت از ضفحه سایت می باشد که خالی یا بدون علامت گذاری شده است . در واقع فضای سفید فضای بین ستون ها ، گرافیک ،متن ها ، تصاویر ، حاشیه ها و طیف وسیعی از عناصر دیگر است . این فضای است که به راحتی باعث خواندن عناصر سایت می شود . در سال 1930 جمیز تچیچولد ، تایپوگرافی مشهور سوئیس در مورد فضای سفید آن را به عنوان یک عنصر فعال در سایت و نه تنها یک پس زمینه غیر فعال معرفی کرد .

استفاده از توان بالقوه از فضای سفید برای استفاده در طراحی سایت

فضای سفید نقش مهمی در اجازه دادن به طراحان برای برقراری ارتباط دارند که باعث می شود المان های حیاتی سایت بهتر برجسته شوند . همچنین فضای سفید باعث جذب مخاطب و ماندن آنها به صورت طولانی در سایت می شود . در اینجا یک لیست از ویژگی های که فضای سفید سایت می تواند بر روی آنها اثر بگذارد را شرح می دهیم :

افزایش سطح درک : همانطور که دریک تحقیق در سایت نشان داده شد ، فضای سفید قادر به افزایش درک حدود 20 درصد است . با اضافه کردن فضای سفید بین پاراگراف ها و بلوک های متن ، می توانید کاربران را درک کنید که چه چیزی در سایت شما می خوانند .

نگه داشتن بازدید کنندگان در سایت : علت طراحی سایت برای یک شرکت یا یک فرد این است که بتواند بازدیدکنندگان خود را به مدت طولانی در سایت نگه دارد . اگر فضای سفید به درستی در طراحی سایت مورد استفاده قرار گیرد می توان از آن به عنوان عاملی جهت نگه داشتن کاربران در سایت استفاده کرد .

ایجاد طراح های جذاب با فضای سفید در سایت : فضای سفید به عنوان ابزار مناسب برای ایجاد طرح هماهنگ و متعادل به کار می روند. در اینجا مجموعه ای از تصاویر نشان داده شده از مقاله درخشان مارک بوولتون وجود دارد که فضای سفید به درستی در آن به کار گرفته نشده است


در تصویر بالا همه چیز تو در تو می باشد اما در تصویر پایین همه چیز خوب به نظر می رسد بنابراین یک طراح باید بداند به چه شکل از فضای سفید در المان ها خود استفاده نماید .


گروه بندی با فضای سفید : زمانی که در سایت خود نیاز به گروه بندی نام و... دارید می توانید با فضای سفید این نوع گروه بندی و یا دسته بندی را انجام دهید ، فضای سفید می تواند نقش مهمی در دستیابی به این هدف داشته باشد . به سادگی با اضافه کردن فاصله های بین لیست های مختلف شما به راحتی می توانید گروه بندی هایی را ایجاد کنید که به درک آسان تر بی انجامد .



[ بازدید : 34 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]