درک و فناوری ، ارتباطی که باعث طراحی سایت خوب می شود
برای موفقیت در طراحی محصولات دیجیتال ، طراحان باید تجارب یکپارچه برای کاربران ایجاد کنند . آنها نیاز به ایجاد احساسی خوب به کاربر هنگام نگاه کردن به محصول و یا سایت طراحی شده دارند . به طور ایده ال ، طراحی باید کاربر را قادر به انجام کار بیشتر با اندیشه کمتر و بدون ناامیدی کند ، یک طراح نمی تواند این کار را بدون یک احساس قوی از همدردی به دست آورد . وقتی طراح خود را به جای یک کاربر نهایی می گذارید به طراح امکان می دهد تا فراتر از یک درک سطحی به یک درک عمیق و احساسی از دیدگاه کاربر نهایی برسد . ما در جهانی زندگی می کنیم که تکنولوژی هر روز بیشتر از گذشته شکوفا می شود و به راحتی اجازه می دهد فرآیند مکانیکی توجه ذهنی از تجربه انسان را نادیده بگیرد . احساسات و درک درست باعث می شود عادت بدی را که با تکیه تکنولوژی و فرآیند مکانیک مانند تعریف فرم و یا عملکرد یک المان در سایت انجام می دهیم را به عنوان یک رویکرد ضروری برای هر استراتژی طراحی در نظر بگیریم . بنابراین در مورد حس و درک کاربران نسبت به سایت و المان ها و محصولات درون آن فکر کنید و خود را جای کاربران قرار دهید ، چه چیزی در نهایت به کاربران کمک می کند ؟ کاربران چه احساسی هنگام استفاده و یا نمایش سایت دارند ؟ چه بخش های آنها را گیج می کند؟ چه ناخشنودی به آنها دست می دهد و چرا ؟ . طراحان تازمانی که درک کاملی از کاربران سایت نداشته باشند حتی نمی توانند فکر کنند که چگونه یک محصول و یا المان های سایت با کاربران ارتباط بهتری برقرار می کنند . داشتن درک درست و خود را جای کاربران گذاشتن باعث می شود حس تجربه کاربر را داشته باشید .
فرآیند همدلی
سوال اینجا مطرح می شود که چگونه باید حس همدلی و احساساتی کاربران را در هنگام طراحی سایت و یا محصول دیجیتالی به استراتژی طراحی اضافه کرد. با یک مثال این مطلب را توضیح می دهیم . هنگامی در حال طراحی یک سایت بودیم از کاربران درخواست کردیم تا نظرات خود را راجب ایجاد یک سایت جدید به ما بگویند هر کدام از آنها نگرانی ها و کاستی های سایت را بیان کردند و آرزوهای خود برای اینکه چه چیز های را دوست دارند در سایت قرار بگیرد را بیان کردند سپس این جزییات و داده ها تحلیل شده اند و توانستیم به یک طرح درست و جامع با در نظر گرفتن احساسات کاربران انجام دهیم و چشم انداز خود را از یک طراحی سایت موفق تشکیل دهیم .
براساس یک مطالعه دانشگاه کالیفرنیا که با تمرکز بر همدلی ، شناختن دیگران ، افکار ، باورها و احساساتی که ممکن است از خودمان متفاوت باشد ، به عنوان نظزیه ذهن اشاره می شود . درک اینکه دیگران یک چشم انداز ذهنی داخلی دارند که متفاوت از خودمان است یک گام مهمی در توسعه می باشد . روش های رایج برای درک بهتر دیگران که به ایجاد استراتژی طراحی کمک می کند:
· به صحبت و نظرات دیگران با دقت گوش دهیم
· قضاوت عجولانه نکنیم و از آنها با دقت سوال نماییم
· با کاربران حس همدلی و همدردی کنید تا آنها به شما اعتماد کنند
رمان و داستان های مختلف بخوانید چرا که احساسات طیف وسیعی از کاربران را به شما نشان می دهد
[ بازدید : 37 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]