درک و فناوری ، ارتباطی که باعث طراحی سایت خوب می شود

دوشنبه 2 مرداد 1396
13:07
طراحی سایت

برای موفقیت در طراحی محصولات دیجیتال ، طراحان باید تجارب یکپارچه برای کاربران ایجاد کنند . آنها نیاز به ایجاد احساسی خوب به کاربر هنگام نگاه کردن به محصول و یا سایت طراحی شده دارند . به طور ایده ال ، طراحی باید کاربر را قادر به انجام کار بیشتر با اندیشه کمتر و بدون ناامیدی کند ، یک طراح نمی تواند این کار را بدون یک احساس قوی از همدردی به دست آورد . وقتی طراح خود را به جای یک کاربر نهایی می گذارید به طراح امکان می دهد تا فراتر از یک درک سطحی به یک درک عمیق و احساسی از دیدگاه کاربر نهایی برسد . ما در جهانی زندگی می کنیم که تکنولوژی هر روز بیشتر از گذشته شکوفا می شود و به راحتی اجازه می دهد فرآیند مکانیکی توجه ذهنی از تجربه انسان را نادیده بگیرد . احساسات و درک درست باعث می شود عادت بدی را که با تکیه تکنولوژی و فرآیند مکانیک مانند تعریف فرم و یا عملکرد یک المان در سایت انجام می دهیم را به عنوان یک رویکرد ضروری برای هر استراتژی طراحی در نظر بگیریم . بنابراین در مورد حس و درک کاربران نسبت به سایت و المان ها و محصولات درون آن فکر کنید و خود را جای کاربران قرار دهید ، چه چیزی در نهایت به کاربران کمک می کند ؟ کاربران چه احساسی هنگام استفاده و یا نمایش سایت دارند ؟ چه بخش های آنها را گیج می کند؟ چه ناخشنودی به آنها دست می دهد و چرا ؟ . طراحان تازمانی که درک کاملی از کاربران سایت نداشته باشند حتی نمی توانند فکر کنند که چگونه یک محصول و یا المان های سایت با کاربران ارتباط بهتری برقرار می کنند . داشتن درک درست و خود را جای کاربران گذاشتن باعث می شود حس تجربه کاربر را داشته باشید .


فرآیند همدلی

سوال اینجا مطرح می شود که چگونه باید حس همدلی و احساساتی کاربران را در هنگام طراحی سایت و یا محصول دیجیتالی به استراتژی طراحی اضافه کرد. با یک مثال این مطلب را توضیح می دهیم . هنگامی در حال طراحی یک سایت بودیم از کاربران درخواست کردیم تا نظرات خود را راجب ایجاد یک سایت جدید به ما بگویند هر کدام از آنها نگرانی ها و کاستی های سایت را بیان کردند و آرزوهای خود برای اینکه چه چیز های را دوست دارند در سایت قرار بگیرد را بیان کردند سپس این جزییات و داده ها تحلیل شده اند و توانستیم به یک طرح درست و جامع با در نظر گرفتن احساسات کاربران انجام دهیم و چشم انداز خود را از یک طراحی سایت موفق تشکیل دهیم .


براساس یک مطالعه دانشگاه کالیفرنیا که با تمرکز بر همدلی ، شناختن دیگران ، افکار ، باورها و احساساتی که ممکن است از خودمان متفاوت باشد ، به عنوان نظزیه ذهن اشاره می شود . درک اینکه دیگران یک چشم انداز ذهنی داخلی دارند که متفاوت از خودمان است یک گام مهمی در توسعه می باشد . روش های رایج برای درک بهتر دیگران که به ایجاد استراتژی طراحی کمک می کند:

· به صحبت و نظرات دیگران با دقت گوش دهیم

· قضاوت عجولانه نکنیم و از آنها با دقت سوال نماییم

· با کاربران حس همدلی و همدردی کنید تا آنها به شما اعتماد کنند

رمان و داستان های مختلف بخوانید چرا که احساسات طیف وسیعی از کاربران را به شما نشان می دهد


[ بازدید : 37 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]