توسعه سایت با استفاده از WAI-ARIA W3C

دوشنبه 2 مرداد 1396
13:07
طراحی سایت

بسیاری از طراحان سایت از تکنولوژی های مختلفی استفاده می کنند ، بسیاری از آنها از ترکیب جاوا اسکریپت ، CSS ،HTML ، ایجکس و... طراحی سایت خود را انجام می دهند . با این حال در برخی از موارد کاربران به علت ترکیب های اشتباهی که برخی از طراحان در سایت انجام می دهند دچار اشتباه و اشکالاتی می شوند . بسیاری از طراحان برای جذابیت از کتابخانه های جاوا اسکریپت استفاده می کنند که در برخی از مرورگر ها و یا مشخصه های HTML به خوبی نمایش داده نمی شود برای غبله بر مشکلات باید از استانداردهای تعیین شده W3C در هنگام طراحی استفاده کرد .


WAI-ARIA W3C

قبل از درک اینکه WAI-ARIA W3C چیست و چگونه مشکلات به وجود آمده را برای ما حل می کند با یک مثال آن را توضیح می دهیم . در زیر تصویر یک فایل HTML می بینید . وقتی کد تصویر زیر اجرا می شود یک ویجت tab در صفحه کاربر نمایش داده می شود .


WAI-ARIA یا ARIA یک توصیه W3C است که راه را برای ایجاد محتوای وب و برنامه کاربردی برای کاربرانی که دارای مشکلات جسمی هستند و یا دچار مشکل برای برقرار کردن با محتوای وب می باشند آسان می کند . به طور خاص استاندارد WAI-ARIA توسعه دهندگان را قادر می سازد ویژگی های بیشتری را به نشانه گذاری ها و کدهای خود اضافه کنند تا به کاربران کمک کند تاویژگی هایی را که با آنها ارتباط برقرار می کنند را شناسایی کنند . این موارد شامل کنترل های پیچیده ای است که طراحان در سایت ها و برنامه کاربردی خود که مبتنی بر وب می باشند به کار می گیرند . مشخصات WAI-ARIA شامل سه ویگی متفاوت است : نقش ها ، حالت ها و خواص . WAI-ARIA به توسعه دهندگان برای موارد زیر کمک می کند :

· نقش ها برخی از ویجتهای شناخته شده UI را ارائه می دهند که در HTML موجود نیستند ، لغزنده ها ، زبانه ها و.... همچنین ساختار صفحه شامل عنوان ها ، جدوال و غیره را توصیف می کند .

· خواص وضعیت ویجت ها را توصیف می کنند . به عنوان مثال آیا ویجت draggable دارای پاپ آپ مرتبط داخل خود است

· حالت توصیف می کند آیا یک عنصر می تواند ارتباط برقرار کند یا نه .

با اضافه کردن خصیصه WAI-ARIA به نشانه گذاری HTML ، تکنیک های پشتیبانی می توانند با کنترل های جاوا اسکریپت ارتباط برقرار کنند . آنها این کار را به گونه ای انجام می دهند تا کاربران به وسیله مرورگر ها بتوانند کدهای HTML را به درستی درک کنند . اکنون نمونه ای از این استاندارد را در کد زیر می بینید که همان کدی است که در تصویر بالا بدون استاندارد WAI-ARIA قرار داده شده بود ، استاندارد WAI-ARIA توسط تمامی مرورگر های وب پشتیبانی می شود .



[ بازدید : 33 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]