تست های Decontextualized بر اساس مرتب سازی کارت

دوشنبه 2 مرداد 1396
13:08
طراحی سایت

گاهی اوقات بهترین راه برای آزمایش یک محصول ، این است که محصول را درگیر فرآیند تست نکینم . تست های غیر رسمی (Decontextualized) یا تست هایی که محصول را شامل نمی شود ، عموما به بررسی نگرش کاربران نسبت به محصول و یا تولید ایده ها می پردازند . در این مقاله ما بر روی دسته بندی کارت ها و مصاحبه به عنوان دو روش تست عمومی و مقرون به صرفه تفکیک شده متمرکز می شویم. گروهی از کارشناسان ویژگی های محصول و سایت را براساس بهترین شیوه ها بررسی می کنند .


مرتب سازی کارت :

این ایده بسیار ساده ولی معنادار می باشد . همانگونه که می دانید در مرتب سازی کارت ، عناصر سایت و یا محصول را در کارت های یادداشت یا پست ها می نویسیم ، سپس شرکت کنندگان براساسا سلایق و روش های آن گونه که فکر می کنند آنها را تنظیم می نمایند . اگر می خواهید از کاغذ استفاده نکنید می توانید از ابزار OptimalSort برای تجزیه و تحلیل برای سرعت بخشیدن به کار استفاده نمایید . صرف نظر از ابزار دستی و یا دیجیتال ، نتیجه به شما درک دقیقی در مورد معماری اطلاعات سایت و یا محصول می دهد و به شما می گوید به چه شکل المان های سایت را درکنار هم قرار دهید . مرتب سازی کارت بیشتر مربوط به مسائل ناوبری ، سازماندهی ، برچسب گذاری و گروه بندی است ، این تست مشابه تست درختی است . تفاوت این دو در این است که مرتب سازی کارت کمک می کند تا بفهمیم چگونه کاربران المان های سایت را طبقه بندی می کند در حالی که تست درختی نشان دهنده این است که چگونه آنها به طور مستقیم با معماری اطلاعات محصول (IA) موجود ارتباط برقرار می کنند. مرتب سازی کارت بیشتر از آن چیزی است که به نظر می رسد .


دانا اسپنسر ، متخصص مرتب سازی کارت و موسس Maadmob معتقد است که ممکن است مرتب سازی کارت ساختار نهایی سایت را ارائه نکند اما نگاهی اجمالی به مدل های ذهنی کاربران می دهد . برای چنین فعالیت ساده ای ، تغییرات و کنترل های زیادی وجود دارد که بر نوع و اعتبار داده های دریافتی شما تاثیر می گذارد . برای شروع دو سبک مختلف از نحوه انجام آن وجود دارد :

مرتب سازی مجدد : کاربران المان ها را در ابتدا مشخص می کنند و سپس گروه بندی خود را براساس طیفی از المان های نام گذاری خواهند کرد .

مرتب سازی بسته : کاربران تنها المان ها را انتخاب می کنند و گروه بندی از قبل آماده می شود و سپس از کاربران می خواهند تا براساس خواسته هایشان خود را در یک گروه قرار دهند .

تصویر بالا نمونه ای از مرتب سازی کارت بسته می باشد . در این تصویر شما می تواندی چهار کارت را ببنید که المان ها براساس نزدیکی به هر نوع دسته بندی می شوند . همچنین این روش می تواند به صورت یک تست آنلاین و از راه دور توسط کاربران انجام شود و نتایج آن توسط مدیر سایت مشاهده شود .


ویلیام هادسون استراتژیک و مشاور UX برخی از معیارهای کلی برای مرتب سازی کارت را پیشنهاد می کند . بطور خاص او لیست تقریبی که مردم را برای مرتب کردن تعدادی از عناصر مشخص می کند به صورت زیر تقسیم می نماید :

· 20 دقیقه برای تقریبا 30 عنصر

· 30 دقیقه برای تقریبا 50 عنصر

· 60 دقیقه برای تقریبا 100 عنصر

با استفاده از این ساختار زمان ، می توانید برنامه ریزی کنید که چه مدت آزمایشات باید طول بکشد .



[ بازدید : 25 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]