سه قانون برای ایجاد یک تجربه مشتری موفق

دوشنبه 2 مرداد 1396
13:08
طراحی سایت

در هنگام طراحی کاربران متفاوتی دخیل هستند مشتری ، طراح و توسعه دهنده ، مدیر سایت و... که هر کدام روش کاملا متفاوتی از نظر تفکر دارند . هدف این است که ذینفعان بتوانند بهترین بهره را از نتیجه کار ببرند . برای همین نیاز است سه قاعده ارائه شده در این مقاله را به درستی رعایت کنید :

زبان قابل درک برای همه ذینفعان:

زبان یکی از قدرتمند ترین ابزارهایی است که به عنوان انسان آن را دارا می باشیم و با آن ما قادر به ترکیب ذهن و تولید چیزهای شگفت انگیز هستیم . در طراحی یک سایت شاید هنگام برخورد اولیه یک شخص المانی در سایت را با یک نام ببرد و شخص دیگری با یک نام دیگر . برای همین در ابتدا راه ابتدا اصطلاحات را با همدیگر مرور کرده و یک تعریف مشخص ایجاد نمایید که همه از آن استفاده نمایند. این کار نه تنها به همه اجازه می دهد که افکار خود را به روشنی بیان کنند ، بلکه دانش و فهم خود را از این پروژه تقویت خواهند کرد.


اگر این کار را نکنید مشکل زیر که در برخی پروژه های واقعی پیش آمده است حاصل می شود.

· مدیر سایت : چرا رنگ دکمه محصول را تغییر داده اید ؟ گفتم به آن دست نزنید

· طراح : این تب محصول است نه دکمه

· مدیر سایت : نه این دکمه محصول است

با مشتری خود همکاری کنید

یکی از مهمترین قوانین همکاری کردن با مشتری برای رساندن پروژه و یا طراحی می باشد چرا که طراح بعد از طراحی اولیه سایت باید بازخورد مورد نظر را از مشتری دریافت کند . این امر باعث می شود طراح متوجه شود آیا در مسیر درستی حرکت کرده و مطابق با نظر مشتری طراحی کرده است همچنین باعث می شود مشتری مطمئن شود نظر آن مورد اهمیت قرار می گیرد . اگر از این کار خود داری شود جملاتی مانند زیر که به این سبک همکاری نکرده اند را مشاهده می کنید:

مشتری : من انتظار داشتم که این طرح ها را برای 4 هفته ببینم

طراح : طرح ها اینجا هستند

مشتری : این چیزی نیست که من تصور می کردم !!


سازماندهی کردن و استفاده از Wireframe

هنگام طراحی سعی شود که فرآیند های طراحی به طور منظم سازماندهی شود و هر بازخوردی از مشتری پس از جمع آوری و تحلیل در برنامه ریزی و سازماندهی اثر بگذارد . همچنین می توانید از یک جدول برای این کار استفاده نمایید تا کارهای انجام شده ، در حال انجام و یا کارهای که می خواهید در آینده انجام دهید را مورد بررسی قرار دهید . بدین صورت هیچ وقت در زمانی که نیاز دارید به هر دلیلی به فرآیندهای گذشته برگردین سردرگم و گیج نخواهید شد . همچنین با استفاده از Wireframe (شمای کلی سایت) می توانید اهداف ، بازخودرها را در قالب مناسب خود طراحی کنید . همچنین هنگامی که اصلاحیه ها به پایان می رسد ، مشترین به وضوح می توان مشاهده کند طرح به طور کلی به چه شکلی ایجاد شده است.



[ بازدید : 41 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]