نکاتی برای طراحی انواع تصاویر در طراحی سایت

شنبه 21 مرداد 1396
13:48
طراحی سایت

یکی از مهم ترین بخش های که در طراحی سایت مهم و حیاتی می باشد و نقش بسیار زیادی را در جذب کاربران سایت ایجاد می کند تصاویر سایت می باشد . البته چالش های تصاویر و انواع آنها و اینکه چگونه آنها در کنار بخش های مختلف سایت قرار گیرند تا هم نمای زبیا و هم اهداف آن سایت را پوشش دهند بسیار سخت می باشد .

کانتراست

هنگام استفاده از تصویر در کنار متن مطمئن شوید هر دو آن ها با رنگ های درست در کنار هم و یا پشت همدیگر قرار گرفته اند تا بتواند نمای زیبا و درستی را که رضایت مشتریان را به همراه خواهد داشت درست نماید . مثلا وقتی تصویری دارای رنک تیره می باشد باید متن آن رنگ روشن باشد که هم رنگ تیره تصویر نشان داده شود و هم متن به خوبی و واضح قابل خواندن باشد .


قسمتی از متن را از تصویر بسازید

طراحان حرفه ای برای جذابیت بیشتر و جلب نظر کردن سایت در برخی موارد به صورت ماهرانه ای قسمتی از متن را از تصاویر می سازند که البته بسیار سخت می باشد و باید توجه داشت که این نوع ساختن نباید باعث سردرگمی و مبهم شدن بشود و باید توجه داشت با دقت و مهارت این کار انجام شود و خدشه ای به متن وارد نشود و تمامی کاربران بتواند به خوبی آن را بخوانند .


جریان بصری را دنبال کنید

کار با جریان بصری یک تصویر یکی از مهمترین نکاتی است که در مورد کار با متن و تصاویر می آید . طراحان سایت باید طوری متن را در کنار تصویر قرار دهند که متن نباید بیش از حد از مهم ترین بخش تصویر مورد اولویت قرار داده شود چرا که زیبای تصویر از بین می رود مانند یک تصویر که شخصیت آن مهم می باشد و طراح در چهره آن شخصیت متنی را قرار داده است که این روش کاملا غلط است و متضاد با یک جریان بصری زیبا می باشد .


تاری تصاویر

یکی از ساده ترین ابزارهای که می توان در تصاویر از آن برای جذب مخاطب استفاده کرد ایجاد کردن تاری در تصاویر سایت می باشد . اضافه کردن کمی تاری با استفاده از انوع ابزارهای ویراش تصویر و قرار دادن متن در جای مناسب از تصویر زیبای فوق العاده ای را ایجاد می کند .


قرار دادن متن قاب در تصویر

وقتی تصاویر دارای رنگ های متنوعی هستند و رنگ های تیره و روشن با هم آمیخته می شوند بهترین روش برای قرار دادن متن در کنار تصویر استفاده از یک قاب که بتواند متن را در آن قرار داد بسیار مهم می باشد همچنین می توان انواع قاب ها با توجه به نوع تصویر و موارد دیگر انتخاب کرد قاب های مستطیلی ، دایره ، مربع و... از جمله قاب های متداول در این نوع می باشد .


اضافه کردن متن به پس زمینه

یکی از بهترین "ترفندها" این است که متن را در پس زمینه به جای پیش زمینه بخشی از تصویر قرار دهید ، به طور معمول پس زمینه کمتر شلوغ و آسان تر برای کار می باشد . همچنین پس زمینه اغلب یک رنگ می باشد که رنگ متن را نیز آسان تر می کند و برای خواندن نیز واضح تر است .



[ بازدید : 44 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]