منوهای جمع و جور و زیبا در طراحی سایت

شنبه 21 مرداد 1396
13:49
طراحی سایت

یکی از مهم ترین بخش های طراحی سایت منو ناوبری سایت می باشد بسیاری از طراحان با نوآوری های مختلف سعی دارند کاربران را بیشتر با این بخش آشنا کنند و تمایل آن ها برای پیمایش منو سایت را به حداکثر برسانند اما در این راه چالش های بزرگی نیز وجود دارد اینکه طرح نوآورانه در بعضی مواقع باعث سردرگمی و نارضایتی مشتریان و یا کاربران سایت می شوند . یکی از این منو ها که امروزه زیاد مورد استفاده قرار می گیرد منوهای کناری می باشد که در بسیار از سایت های بزرگ امروزه آن را مشاهده می کنید . ابتدا این منو ها در برنامه ها بیشتر مورد استفاده قرار می گرفت و بعد وارد سایت ها شد . انعطاف پذیری ، تراکم و راحتی ذاتی منو های جانبی به طور عمده به محبوبیت آن اضافه کرده است . چرا که هم فضای کافی بیشتری در اختیار طراحان برای بخش های مختلف سایت قرار می دهد و هم هنگام باز شدن می توان افکت های زیبای در آن اعمال کرد . ما در ادامه به برخی از نمونه های جالب این منو می پردازیم .


در سایت بالا به صورت ماهرانه ای یک منو عمودی کوچک قرار داده شده است تا کاربران سایت به وسیله آن به قسمت های اصلی سایت مراجعه نمایند . همچنین فضای کافی نیز در سایت برای بخش های دیگر به خوبی وجود دارد .

مایکل نگو یک نمونه کارآمد و منحصر به فرد آنلاین دارد که بر پایه رنگ آمیزی نوری پیاده سازی شده است . رابط کاربری احساس جذاب بودن را برای هر کاربری به ارمغان می آورد که در آن منوی سمت راست بسیار مناسب و بی نظیر است حتی با وجود ظاهر کاملا ساده.


Antro : این سایت برعکس سایت های دیگر با طرح رنگ مبهم و با قرار دادن متنی سفید در آن توانسته است به خوبی منو های مورد نظر سایت را به کاربران نمایش دهد . هدف از این نوع ترکیب رنگ ها تاثیر گذاری بیشتر بر کاربران می باشد همچنین منو های سایت با فونت های متفاوت در این طراحی دیده می شوند تا متفاوت تر از بقیه متن در سایت به نظر برسند .


Wacom : دارای یک منوی دو طرفه است که زیر منوهای خود را از طریق یک پنل عمودی دیگر نشان می دهد . این منو با استفاده از ترکیب دسته ای سنتی سیاه و سفید و آیکون ها قابل فهم برای آن هدف طراحی شده است . همچنین این طراحی از Metro8 برای این کار استفاده کرده است .


وب سایت رسمی Wanda Print همچنین یک منوی دوگانه را به کار برده است و نوعی هماهنگی بین تایپوگرافی و کنتراست بین پس زمینه و المان های به کار گرفته شده در منو را مورد استفاه قرار داده است . ظرافت در منو ها برا ی هماهنگی با بقیه المان ها بسیار تحسین برانگیز می باشد .



[ بازدید : 36 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]