آموزش تایپوگرافی مفید و استفاده از آن در طراحی سایت

شنبه 21 مرداد 1396
13:50
طراحی سایت

تایپوگرافی یکی از مهمترین عناصر طراحی به ویژه طراحی سایت می باشد . محتوا را می توان توسط بسیاری از عناصر و قوانین طراحی کرد اما اگر قابل خواندن نباشند کاربران نمی توانند با آن ها تعامل مناسبی داشته باشند . امروزه که رقابت در دنیای مجازی بسیار مشکل می باشد این یک نقطه ضعف برای سایت محسوب می شود که باعث فرار کابران از سایت می شود ، مخصوصا اگر محتوای سایت شامل چندیت پاراگراف باشد . آموزش ها و نکات زیادی در مورد تایپوگرافی و قوانین آن وجود دارد که ما در این مقاله قصد داریم به صورت تیتروار برخی از موارد مهم در آن را بیان نماییم .

درک زبان حروف

گاهی سخت ترین قسمت شروع کار با یک پروژه طراحی اولیه می تواند زبان طراحی و درک آن باشد ، برای مثال تایپوگرافی ها یک زبان کامل از خود دارند که مربوط به نوع ، فونت و طراحی است . بنابراین درک درست از زبانی که می خواهید ب طراحی سایت بپردازید بسیار مناسب می باشد چرا که هر زیان حالت ها و نوع و فونت خاصی دارند که بیشتر کاربران آن زبان علاقه مند به آن هستند و باید قبل از شروع به اعمال قوانین تایپوگرافی آن را شناسایی کنید .


پاراگراف ها و کاراکتر های ویژه

پاراگراف ها و کاراکترهای ویژه نقش مهمی در یک تایپوگرافی بازی می کنند اینکه باید فاصله بین هر پاراگراف به درستی رعایت شود به طوری که هر کاربر متوجه شود پاراگراف به پایان رسیده است و یک پاراگراف دیگر شروع شده است . همچنین باید به خاطر داشت در زیان انگلیسی بهتر است در ابتدای پاراگراف اول حروف اول بزرگ نوشته شود حتی بسیاری از طراحان حروف اول پاراگراف اول را با نوعی طراحی که بسیار ویژه می باشد انجام می دهند و به زیبای آن صفحه نیز کمک می کنند.


ترکیب فونت ها

یادگیری در تایپوگرافی یک چیز است و یادگیری در مورد ترکیب فونت ها چیز دیگری است . ساختن فونت ها در کنار هم در یک صفحه اصلا کار ساده ای نمی باشد زیرا باید مهارت و ظرافت خاصی وجود داشته باشد تا طرح شگفت انگیزی از آن ها ایجاد شود و اگر این مهارت وجود نداشته باشد نتیجه عکس خواهد داشت .


تایپوگرافی در موبایل

امروزه دیگر نمی شود در هنگام طراحی سایت موبایل های هوشمند و تبلت ها را نادیده گرفت و یکی از مهمترین بخش های که باید به درستی در آن ها دیده شود محتوا و متن درون آن ها است بنابراین اینکه چه طور دیده می شوند ؟ آیا اندازه آن ها مناسب انواع موبایل های هوشمند و تبلت ها است به عنوان یک چالش جدی در طراحی دیده می شود.



[ بازدید : 32 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]