تقارن و عدم تقارن در طراحی سایت

شنبه 21 مرداد 1396
13:51
طراحی سایت

طراحان سایت مانند بسیاری از هنر ها نیاز دارند برخی از موارد طراحی را رعایت کنند یکی از موارد طراحی تقارن و عدم تقارن در هنگام طراحی سایت می باشد ، بسیاری از طراحان با ایجاد تقارن در طراحی یک طرح زیبا و نوآورانه را ایجاد می کنند که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می نماید . چرا که بودن نوعی تقارن در طراحی باعث ایجاد یک نوع هماهنگی بین المان های مختلف سایت می شود . همچنین بنا به آمارهای گرفته شده بودن تقارن در یک سایت باعث می شود کاربران به تمامی المان ها و بخش های سایت توجه بیشتری نشان دهد . فرض کنید طراح سایت یک المانی را طوری طراحی می کند که با المان دیگری که از لحاظ محتوای و تصویری همخوانی دارند مرتبط باشد و این ارتباط در سراسر صفحه ادامه دار شود در این صورت کاربرانی که این صفحه را دنبال می کنند ناخودآگاه پیمایش صفحه را تا آخر ادامه می دهند . این موارد می توان در تصاویر متن ها و هر المان دیگر به کار گرفته شود اما باید توجه کرد استفاده بیش از حد و یا استفاده اشتباه از آن می تواند تاثیر منفی در پیمایش صفحات سایت توسط کاربران داشته باشند . بنابراین باید طراحان قبل از نهای شدن کار حتما آن را با برخی از کاربران تست نمایند و بازخورد آن ها را در طراحی خود به کار گیرند . ما در این قسمت می خواهیم به برخی از سایت های متقارن و همچنین غیر متقارن می پردازیم .


این سایت یک سایت تفریحی می باشد که دارای پیمایش طولانی در صفحات خود می باشد . به دلیل نوع سایت صفحات این سایت دارای تصاویر بسیار زیادی می باشند هنگامی که کاربران شروع به پیمایش صفحه سایت میکنند تقارن بودن بین تصاویر موجود در صفحه را به خوبی مشاهده می نمایند و این باعث می شود به پیمایش خود در سایت ادامه دهند .


این سایت در اصل یک وبلاگ می باشد که از طراحی مد و تصاویر هنری در سایت خود استفاده می کند ، این نوع سایت طوری طراحی شده است که تصاویر به صورت دور افتاده از یکدیگر قرار داده شده اند هر تصویر با تصویر متقارن خود یک همسان سازی در سایت را ایجاد کرده اند و طراحی زیبای را در سایت ایجاد می کند .



[ بازدید : 32 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]