تاثیر فوترها در سایت

شنبه 28 مرداد 1396
13:54
طراحی سایت

شاید بسیاری از طراحان سایت توجه زیادی به فوترهای طراحی شده در سایت ندارند و با این استدلال که بخش های مهم سایت را قبل از رسیدن به فوتر در اختیار کاربران قرار می دهند و آنها با دیدن آن بخش ها به صفحات دیگر سایت منتقل می شوند و بنابراین نیاز زیادی به تمرکز بر روی فوتر هنگام طراحی سایت نمی باشد. اما این تفکر کاملا اشتباه است چرا که وقتی کاربر جذب سایت می شود و از یک صفحه ملاقات می کند می خواهد کل آن صفحه را به خوبی پیمایش کند و این باعث می شود که توجه زیادی بر روی هر بخش داشته باشد فرض کنید شما طراحی انجام داده اید و در آخر طراحی یعنی فوتر آن نوع ظرافت را که در تمامی بخش ها به کار برده اید را در بخش پایانی انجام نداده اید این باعث می شود زیبای کار طراحی شما صدمه جبران ناپذیری بخورد و کاربران در یک لحظه بخاطر عدم تطابق این قسمت با قسمت های دیگر سایت به کل سایت اعتماد که در حال به وجود آمدن بود را از دست بدهند .


همچنین فوتر یک بخش بسیار مفید برای برخی از موضوعات در سایت می باشد ، بسیاری از سایت ها شماره تماس خود و یا ایمیل و شبکه های اجتماعی خود را در این قسمت قرار می دهند در واقع یکی از استانداردها نانوشته در طراحی سایت همین مورد می باشد همچنین برخی از مطالب کوتاه و مفید که می تواند خلاصه ای از عملکرد برخی از بخش های سایت باشند در این قسمت قرار می گیرد . اطلاعاتی مانند نظرات کاربران و یا مشتریان از محصولات و خدمات سایت ، پربازدید ترین مقالات و یا اخبار و.. می تواند نمونه ای از اطلاعات مفیدی باشد که در این قسمت قرار می گیرد . رنگ فوتر نیز بسیار مهم می باشد تطابق این رنگ با بخش های دیگر صفحه و بخصوص هدر سایت بسیار حائز اهمیت می باشد همچنین این قسمت از رنگ در بیشتر مواقع دارای رنگ تیره و یا تیره تر از بقیه بخش های می باشد که با متنی شفاف تر زیبای خاصی به این بخش می دهد همچنین سعی شود که اندازه این بخش خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک نباشد همچنین سعی می شود سه الی چهار بخش در این قسمت تقسیم شود و هر بخش یک نوع اطلاعات در آن قرار گیرد . سعی کنید در یک بخش از فوتر گالری از نمونه کارهای سایت و یا محصولات قرار گیرد که با یک افکت زیبا به کاربران سایت نمایش داده شود .



[ بازدید : 33 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]