تعامل مثبت و منفی در UX

دوشنبه 13 شهريور 1396
8:01
طراحی سایت

بسیاری از مفاهیم را می شود به صورت خلاصه در یک جمله و یا حتی یک کلمه بیان کرد این قانون در مورد طراحی تجربه کاربری یا همان UX نیز می تواند صادق باشد ، درست است که UX یک مفهوم پیچیده و دقیق از طراحی می باشد که خود آن شامل مفاهیم متعددی است اما اگر بخواهیم آن را به صورت ساده در یک جمله بیان نماییم می توانیم UX را تعامل بین کاربران و سایت دانست . در هیچ کجا مفهوم طراحی تجربه کاربری (UX) از تعامل جدا نخواهد بود چرا که هدف تمامی مفاهیم در UX همین کلمه می باشد که باعث رضایتمندی کاربران است . اغلب مبتدیان در طراحی تجربه کاربری آن را به عنوان یک تجربه یکپارچه ، روان و مثبت برای سایت فرض می کنند در حالی که تجربه کاربری شامل هزاران تبادل و تعامل منفی بین کاربران و سایت می باشد . به همین علت است که کلمه تعامل می تواند کلمه مناسبی برای بیان کردن مفهوم کلی UX چه از لحاظ منفی و چه از لحاظ مثبت تلقی شود .


تعامل مثبت هدفی جزء رضایت کاربران سایت را به همراه نخواهد داشت این تعامل می تواند از یک طراحی گرافیکی جذاب و یا افکت های زیبا در المان های مختلف سایت ایجاد شود و یا اینکه تخفیف های مناسب در سایت باعث رضایت آنان شود بنابراین تعامل مثبت می تواند شامل طیف وسیعی در طراحی سایت محسوب شود . همچنین تعامل منفی نیز می تواند شامل یک طراحی گرافیکی نامناسب در سایت و یا افکت های بی موقع و نابه جا در بخش ها مختلف سایت باشد باید دانست بین مثبت فکر کردن و بازخورد مثبت تفاوت قائل شد و دانست این دو یکی نیستند . بنابراین از تعامل مثبت و منفی در تجربه کاربری تقویت مثبت و منفی در سایت ایجاد می شود که هر کدام از آن ها می تواند پیامدهای مثبت و منفی در سایت داشته باشند .



[ بازدید : 32 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]