بررسی ابزار UX All-in-One در طراحی سایت

چهارشنبه 26 مهر 1396
8:15
طراحی سایت

امروزه برای طراحی سایت ابتدا طراحان یک نمونه اولیه را طراحی کرده و سپس بعد از پیدا کردن ایرادات و اشکالات آن و همچنین بازخورد آن از طرف مشتری طراحی نهایی را آغاز می کنند بنابراین نمونه اولیه بسیار مهم می باشد و باعث جلوگیری از اتلاف وقت و همچنین مسیر اشتباه از طرف طراح می گردد همچنین ابزارهای زیادی برای تولید نمونه اولیه وجود دارد اما باید دانست که برای طراحی منحصر به فرد نیاز به ابزاری داریم که تمامی جنبه های طراحی UI و UX را شامل شود . یکی از این ابزار ها که ساده و در عین حال جنبه های مختلف UI و UX را ایجاد کرده است ابزاری است که UXPin معرفی کرده است . UXPin در سال 2011 به عنوان یکی از ابزارهای wireframe آغاز به کار کرده است و از آن زمان توانسته است با استقبال کم نظیر طراحان مواجه شود و ابزار خود را توسعه دهد این پلت فرم در حال حاضر از 5 قسمت فرآیند طراخی پشتیبانی می کند :

سیستم طراحی : ایجاد یک سیستم طراحی الگوها ، رنگ ها ، سبک های متنی و متادیتا و قطعه کد همراه

نمونه اولیه (Prototyping) : طراحی سریع برای نمونه اولیه طرح ها در تمامی دیوایس های مانند موبایل های هوشمند و تبلت ها

همکاری و بازخورد : جمع کردن اطلاعات بازخورد مشتریان از طریق کلیک بر روی المان های نمونه های اولیه

مستندات : ایجاد مستندات کامل از طراحی و بازخورد مشتریان از نمونه اولیه به صورت یک دایکیومنت

ویژگی های CSS : این ابزار به طراحان اجازه می دهد از ویژگی های جدید CSS مانند CSS3 در نمونه های اولیه استفاده نمایند . ما می خواهیم به برخی از این بخش های نگاهی بیاندازیم .

سیستم طراحی

سیستم طراحی UXPin دارای کتابخانه های غنی برای طراحی و گرفتن الگوهای طراحی سایت می باشد در واقع پایه و اساس هر سیستم طراحی و قدرت آن کتابخانه های است که در ابزار آن ها وجود دارد ، UXPin با دانستن این مطلب از کتابخانه های قدرتمند بهره برده است . کتابخانه های که شامل سبک های طراحی ، متن ، رنگ ، الگوهای مختلف رابط کاربری می باشد که نسخه به نسخه بر روی آن ها افزوده می شود .


نمونه اولیه چند منظوره

ابزار UXPin دارای هر ویژگی Lo-Fi و Hi-Fi می باشد در نمونه اولیه Lo-Fi طراحی اولیه جزئیات کمتری را شامل می شود و فقط قالب اصلی تهیه و طراحی می گردد و لی در نمونه اولیه Hi-Fi جزئیات بیشتری طراحی شده و به طرح نهایی بسیار نزدیک می باشد بنابراین با این توصیفات به خوبی درک می شود که کتابخانه های زیادی برای UI و تعاملات بیشتر برای ایجاد انواع انیمیشن ها در این ابزار وجود دارد . همچنین طراحی نمونه اولیه برای تمامی دیوایس ها قابل اجرا می باشد و می توان نمونه اولیه آن را در انواع موبایل های هوشمند و تبلت ها نیز مشاهده کرد .


همکاری و همکاری طراحی

این نوع همکاری می تواند بین اعضای یک تیم و همچنین بازخوردهای که می توان از ذینفعان گرفته شود معنا می شود در واقع جمع کردن اطلاعات و همکاری بین اعضا که باعث سرعت گرفتن کار و صرفه جوی در زمان می شود در این ابزار به خوبی به کار گرفته شده است . همچنین در نمونه اولیه می توان در هر بخش نظراتی اضافه کرد می توان برای پاسخگوی و انتقال این نظرات آن ها را به اضخاص خاص واگذار کرد و بازخورد آن بخش های سایت را برای افراد مختلف جهت اصلاح آن بخش ها فرستاد .


مستندات و ویژگی ها

یکی از ابزارهای که باید همشه مورد توجه باشد مستندات می باشد چرا که مستندات یک ابزار باعث می شود آن ابزار در زمان های مختلف توسط اشخاص مختلف به درستی هدایت شود بدون داشتن مستندات قوی وقتی تیم طراحی تغییر می کنند و تیم دیگری جایگزین آن ها می شوند شاید بدون مستند نتوانند با طرح به درستی رابط خوبی برقرار کنند و زمان زیادی برای دانستن بخش های متعدد آن متحمل شوند بخصوص برای طراحی های بزرگ که واقعا وقت گیر می باشد . یکی از ویژگی های UXPin داشتن مستندات به صورت گردش کار می باشد که باعث از بین رفتن سوء تفسیر و همچنین دانستن درباره چگونگی و تغییر مستندات توسط اشخاص متعدد در سایت می شود .



[ بازدید : 44 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]