پارامترهای برای جذب کاربران در طراحی سایت

چهارشنبه 26 مهر 1396
8:15
طراحی سایت

امروزه رقابت بین کسب و کارهای تجاری در فضای مجازی بسیار تنگاتنگ می باشد و سایت ها زمان زیادی را برای جذب کاربران ندارند بر طبق آمارهای گرفته شده حدود 30 ثانیه زمان وجود دارد تا کاربری جذب سایت شود این زمان واقعا کم و ناچیز است همچنین اگر پارامترهای زیر رعایت نشود این زمان کمتر نیز می باشد پارامترهای مانند :

· سهولت استفاده بسیار ساده

· ارائه یک ظاهر جذاب و حرفه ای

· در نگاه اول یک قالب قابل توجهی ارائه شود

· ایجاد متن شفاف همراه با تصاویر جذاب که اهداف سایت و همچنین درک درست از بخش های مختلف سایت را ارائه دهد

پارامترهای بالا اگر به درستی در طراحی سایت اعمال شوند می توانند تقریبا 30 ثانیه زمان از کاربر برای جذب آن ها بگیرند . اما این پارامترها چگونه می توانند به درستی در سایت اعمال شوند ؟ اولین چیزی که باید به درستی روشن شود اهداف کاربران می باشد ، هیچ طراحی بدون دانستن اهداف کاربر نمی تواند طراحی موفق آمیزی داشته باشد چرا که اگر اهداف کاربر به درستی شناخته نشود بخش های که طراحی می شود هرچند زیبا باشد ولی شاید کاربران نتوانند با آن بخش ها تعامل درستی داشته باشند و نتوانند به خواسته های خود در سایت دست یابند . بسیاری از طراحان دوست دارند طراحی جذاب چشم گیری داشته باشند و همیشه این نکته را در نظر می گیرند که طراحی یک هنر است . باید در نظر داشت که طراحی یک هنر می باشد ولی یک هنر کاربردی نه هنری که فقط آن را تماشا کرد و از آن لذت برد . بنابراین دانستن اهداف کاربر و اهداف سایت برای طراح در وهله اول بسیار مهم و حیاتی است . مورد دیگری که باید برای پارامترهای فوق درنظر گرفت تا طراح بتواند مخاطب خود را برای ماندن متقاعد نماید ایجاد یک ترندهای جذاب طراحی می باشد که همیشه طراحان به دنبال آن ها هستند در واقع ترندهای جدیدی که دارای نوآوری و خلاقیت در طراحی می باشند و حرفی برای گفتن داشته باشند ترندهای که از تکراری بودن طرح ها پرهیز می کنند و صورتی جدید از سایت ها را برای کاربران به نمایش می گذارند .


یکی دیگر از کارهای که باعث می شود پارامترهای گفته شده به درستی طراحی گردد این است که هر بخش را به صورت شفاف طراحی نماید و هر چیزی را در جای مربوط به خود قرار دهید . بسیاری از طراحان به غلط فکر می کنند قرار دادن یک موضوع در بخش های مختلف می تواند باعث جلب توجه کاربران شود که در بیشتر مواقع این کار نتیجه عکس دارد گرچه برخی از طراحان با ابتکار و خلاقیت خود توانسته اند یک موضوع خاص را با اشکال های مختلف در بخش های مختلف قرار دهند ولی یک فرم از طراحی و یا بیان هدف در تمامی بخش ها نه تنها مثبت نمی باشد بلکه نتیجه معکوس می دهد .



[ بازدید : 37 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]