انواع مگا منو در طراحی سایت

چهارشنبه 26 مهر 1396
8:17
طراحی سایت

امروزه برای جلب توجه و زیبا کردن سایت ها از مگا منو استفاده می شود چرا که این نوع منو ها بسیار زیباتر و گیراتر از منوهای استاندارد می باشند اما جالب است بدانید که فرمول خاصی برای طراحی این نوع منوها وجود ندارد برعکس منوهای استاندارد که از یک فرمول مشخص برای طراحی آن بهره برده می شود ما در مقاله قصد داریم به برخی از زیباترین منوهای این نوع بپردازیم و بدانیم چگونه آن ها می توانند در طراحی سایت نقش موثری ایفا نمایند .

سطح بندی با استفاده از مگا منو

با ارزش ترین طراحی مگا منو طراحی ستونی می باشد چرا که می تواند به زیبای محتوای بیشتری را در اختیار کاربران در یک نگاه نشان دهد . همچنین این امکان را می دهد که طراحان دسته بندی و سطح بندی مشخصی را به براساس ستون ها طراحی شده ایجاد نمایند . اصولا یک مگا منوی ستونی می تواندشامل 3 تا 4 ستون باشد که برای دسته بندی محصولات و خدمات سایت بسیار مفید می باشد . اگر نگاهی به سایت wayfair.com بیاندازید متوجه می شوید که منو ها نقش دسته بندی را در این سایت ایفا می کنند چرا که دپارتمان ساختمان و انواع اتاق ها به خوبی در ستون های این نوع منو قرار گرفته است .


Full-Width Dropdowns

این روند طراحی مگامنو در هر سایتی مناسب نیست ولی امروزه این نوع مگامنو جای خود را بین طراحان باز کرده است . در واقع این نوع مگامنو از فلسفه مگامنو استفاده کرده است که می گوید تا آنجا که می توانی اطلاعات سایت را در داخل منو قرار بده و از آن به عنوان تعامل بیشتر با کاربر استفاده کن . این نوع می توان طول یک کامپیوتر شخصی و یا لپ تاب را به طور کامل اشغال نماید و بدین ترتیب اطلاعات بیشتری را به صورت یکجا در اختیار کاربران قرار دهد . یکی از نمونه های عالی این نوع مگا منو سایت pluralsight.com می باشد اگر به این سایت مراجعه کنید می بنید که منو به صورت تمام صفحه طول صفحه را به زیبای اشغال کرده و اطلاعات کافی را در اختیار کاربران به صورت یکجا نشان می دهد .


ترکیب تصویر و متن در مگا منو

امروزه طراحان به استفاده کردن از تصویر تشویق می شوند چرا که تصویر به راحتی می توان با کاربران ارتباط برقرار کند برای همین طراحان هنام طراحی مگامنو سعی می کنند از ترکیب متن و تصویر استفاده نمایند این یک نوع از رایج ترین مگامنوهای است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد البته خلاقیت در این نوع مگامنو بسیار بیشتر از نوع های دیگر می باشد چرا که تصویر در کنار متن می تواند طراحی را جذاب تر و راحت تر نماید اینکه چگونه اهداف یک منو را به طوری مناسب بین تصاویر و متن ها تقسیم کنیم بسیار مهم می باشد .



[ بازدید : 36 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]