مصاحبه و ارزیابی اکتشافی در سایت

دوشنبه 2 مرداد 1396
13:08
طراحی سایت

اگر می خواهین بدانید کاربران سایت شما به چه چیزی فکر می کنند بعضی مواقع مجبور هستید از آنها به صراحت سوال کنید . مصاحبه یکی از عواملی است که می تواند طراح را به طور مستقیم با مخاطبان و کاربران سایت مرتبط سازد و طراح را قادر به جمع آوری داده های مورد نیاز کند . از سوی دیگر تحقیقات عمدتا کیفی است و توسط خود آگاهی و گفتار شرکت کننده محدود می شود . کیت لاورنس پژوهشگر UX در EBSCO به ارائه برخی از بینش عالی در زمینه مصاحبه با شرکت کنندگان و نکات مهمی که مصاحبه کننده باید آن را انجام دهد می پردازد . او تاکید می کند هنگام مصاحبه با کاربران از محصولات خود که در اطراف وجود دارد استفاده نمایید در اینجا چند پرسش مهم مطرح می شود :

· دانستن اینکه از چه سایت ها و چه برنامه های کاربران بیشتر استفاده می کنند بسیار مهم می باشد بنابراین باید از آنها درخواست شود

· اینکه کاربران کلا به چه چیزهای علاقه مند هستند نیز بسیار حائز اهمیت می باشد و می تواند نقش خوبی در طراحی ایجاد نماید تا مطابق با خواسته های آنها باشند

· طراح باید از کاربران بخواهند که تجربه خود را از تعامل با سایت و محصولات و خدمات سایت تشریح کنند و مشکلات و سردرگمی آنها را نشان دهند


ارزیابی اکتشافی

ارزیابی را به عنوان برگ برنده خود برای قابلیت استفاده در سایت و یا محصول خود در نظر بگیرید . اهرم شناسی بخش وسیعی از قابلیت استفاده را به بخش های قابل کنترل تقسیم می کند تا بتوانید هر بخش را ارزیابی کنید و ببیند که کجا باید بهبود حاصل شود . هنگامی که یک نمونه اولیه دارید ، یک ارزیابی اکتشافی می تواند یک روش ارزان قیمت برای بررسی بهترین شیوه های استفاده از قابلیت مورد آزمایش قرار گیرد . ارزیابی اکتشافی نیز برای ارزیابی رقابتی مفید است زیرا شما می توانید رقبا را با معیارهای مشابه مقایسه کنید .


بررسی اکتشافی حتی می تواند توسط افرادی که کارشناس UX نیز نیستند انجام شود . چرا که می توان از طریق سناریو آن ارزیابی ها را انجام داد . همچنین باید مطمئن بود که یک فرآیند کامل ارزیابی اکتشافی انجام می شود :

· ارزیابی را برنامه ریزی کنید: ادهدف قابلیت استفاده خود را به گونه ای تنظیم نمایید تا بتوانید آنها را به ارزیابان ارجاع دهید.

· ارزیاب کنندگان را انتخاب کنید : ارزیاب کنندگان بر اساس تجارب می توانند بین 29 درصد تا 75 درصد اشکالات موجود را هنگام ارزیابی شناسایی کنند. سعی کنید هنگام مرور یک سایت حداقل 45 نقطه از آن در نظر گرفته شود.

· نتایج را تجریه و تحلیل کنید : ممکن است پس از تجربه و تحلیل متوجه شوید مسیر که انتخاب کرده اید به طور کل اشتباه بوده است بنابراین پس از جمع آوری اطلاعات تصمیم درستی از راه حل های که می خواهید ایجاد کنید، بگیرید .



[ بازدید : 32 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]